لینک های دسترسی

Breaking News

زلزله در اندونیزیا صدها کشته و زخمی برجا گذاشت


مقام‌ها در اندونیزیا روز دوشنبه ۲۱ نومبر (۳۰ عقرب) از وقوع زلزله‌ای به قدرت ۵.۶ ریکتر در این کشور خبر دادند که منجر به مرگ ۱۶۲ نفر و زخمی شدن صدها نفر دیگر شده است.

مسوولان گفته اند که مرکز این زلزله در شهر سیانجور در ولایت جاوای غربی بوده و شماری از باشندگان این محل ناپدید اند. مقام‌ها گفته اند که ممکن است آمار تلفات افزایش پیدا کند.

رضوان کمیل، والی ولایت جاوای غربی، به خبرگزاری رویترز گفته است: " شمار زیادی از ساختمان‌ها ویران شده و یا هم آسیب دیده است. باشندگان مناطق آسیب دیده سرگردان استند. به احتمال زیاد تعداد مجروحان و کشته‌شدگان افزایش پیدا خواهد کرد."

کمیل ضمن تایید مرگ ۱۶۲ نفر گفت که کم و بیش ۳۶۲ نفر دیگر در این زلزله زخمی شده اند که اکثر آنان در اثر فروریختن ساختمان‌ها زخم برداشته و استخوان‌های شان شکسته است.

ادارۀ حوادث طبیعی اندونیزیا گفته است که در اثر این زلزله بیش از ۲۰۰۰ خانه ویران شده و افزون بر ۱۳ هزار نفر بی‌خانمان شده اند. این اداره گفته است که افراد بی‌خانمان به پناهگاه‌های موقت منتقل شده اند.

مسوولان در شهر سیانجور گفته اند که به دلیل قطع شدن برق و شبکه‌های ارتباطی، در زمینۀ رسیدگی به آسیب دیدگان دچار مشکل شده اند. لغزش زمین در برخی ساحات همچنان دسترسی به ساحات آسیب دیده را با مشکل روبرو کرده است.

اندونیزیا از نظر جغرافیایی در منطقۀ موسوم به "حلقۀ آتش اقیانوس آرام" موقعیت دارد و همواره شاهد زلزله‌های ویرانگر بوده است.

در سال ۲۰۱۷ زلزله‌ای با شدت ۷.۵ ریکتر در اندونیزیا رخ داد که باعث سونامی و کشته شدن بیش از ۴۰۰۰ نفر شد.

در دسمبر سال ۲۰۰۴ زلزله‌ای با شدت ۹.۱ ریکتر در سوماترا رخ داد که سونامی عظیمی را ایجاد کرد که در نتیجهٔ آن ۲۳۰ هزار نفر کشته شد.

XS
SM
MD
LG