لینک های دسترسی

Breaking News

ربایندگان مسافرین در زابل خارجی ها استند - ناصری


یک تن از جمع ۳۰ مسافر ربوده شده دو روز پیش رها شد
یک تن از جمع ۳۰ مسافر ربوده شده دو روز پیش رها شد

سرپرست والی زابل می گوید که شماری از ربایندگان ۳۰ مسافر در مسیر شاهراه کابل - کندهار خارجی ها استند و به زبان های دری، پشتو یا اردو صحبت نمی کنند.

محمد اشرف ناصری از قول میانجیگران محلی به صدای امریکا گفت که ربایندگان نقاب و لباس های نظامی پوشیده و لباس شان با طالبان محلی به کلی فرق دارد.

آقای ناصری گفت که در میان این گروه عربها، چیچینی ها، ازبیک های مربوط به طاهر یولداش و شمار کمی از طالبان پاکستانی شامل اند.

محمد اشرف ناصری افزود که ربایندگان با دولت در تماس نبوده و یگانه مرجع تماس با آنان علما و بزرگان محلی اند که هم اکنون سرگرم مذاکره با آنان اند و مقام های محلی منتظر برگشت شان استند.

در همین حال جنرال اکرم قومندان لوای دوم اردوی ملی در ولایت زابل می گوید که این آدم ربایی انگیزۀ سیاسی ندارد. او ضمن اطمینان دهی از صحتمندی افراد ربوده شده ابراز امیدواری کرد که این افراد به زودی رها شوند.

مقام های محلی در مورد محل دقیق اختفای ربایندگان و مسافرین چیزی نگفتند، اما بر اساس گزارش ها این افراد به منطقه کند پشت ولسوالی شاه جوی زابل انتقال داده اند.

افراد نقاب پوش ناوقت روز دوشنبه چهارم ماه حوت دو موتر مسافربری را در شاهراه کابل - قندهار در ساحه شاه جوی متوقف کردند و از میان مسافرین این موترها ۳۰ تن را با خود بردند.

گفته می شود که اکثر ربوده شدگان مردان هزاره استند. از این جمع یک نفر رها شده است، اما از سرنوشت ۲۹ نفر دیگر تا کنون خبری در دست نیست.

XS
SM
MD
LG