لینک های دسترسی

Breaking News

مصر کانال دوم سوئز ساخت


کانال سوئز در حال حاضر کوتاه ترین راه برای انتقال اموال تجارتی بین آسیا و اروپا تلقی می شود.
کانال سوئز در حال حاضر کوتاه ترین راه برای انتقال اموال تجارتی بین آسیا و اروپا تلقی می شود.

مصر اعمار بخش جدید کانال سوئز را تکمیل کرده و عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور آن کشور این پروژه را در حضور جمعی از رهبران جهان، به عنوان نماد افتخار ملی و فرصتی برای بهبود اقتصاد به زودی افتتاح می کند.

عبدالله عبدالله رئیس اجرائیۀ حکومت وحدت ملی نیز در مراسم افتتاح این پروژه دعوت شده است. ریاست اجرائیه با نشر خبرنامه یی گفته است که آقای عبدالله در کنار شرکت در این مراسم، دیدارهایی با شماری از رهبران افریقایی و اروپایی نیز خواهد داشت.

کانال جدید که به طول ۷۲ کیلومتر موازی به کانال قدیمی قرار گرفته است، با صرف هزینۀ هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون دالر ساخته شده است.

مهاب ممیش رئیس ادارۀ کانال سوئز مصر گفت که کانال جدید زمینه را برای رفت و برگشت همزمان و مصوون کشتی ها آماده می سازد. او اضافه کرد که این پروژه به هدف گسترش تجارت و کوتاه ساختن مسیر سفر دریایی بین اروپا و آسیا تطبیق شده است.

کانال سوئز در حال حاضر سالانه حدود پنج میلیارد دالر برای مصر درد آمد دارد. پلانگذاران مصری در نظر دارند که درآمد این کانال تا سال ۲۰۲۳ میلادی سه برابر ساخته شود.

حکومت مصر تنها به شرکتها و افراد مصری اجازۀ خرید اسهام پروژۀ جدید را داده است و تا یک سال پیش نزدیک به ۸.۵ میلیارد دالر در این پروژه سرمایه گذاری های مصری جلب شد.

کانال نخست سوئز در سال ۱۸۶۹ توسط انجنیران فرانسه یی ساخته شد و عمدتاً زیر ادارۀ بریتانیا و فرانسه بود تا اینکه جمال عبدالناصر رئیس جمهور پیشین مصر در سال ۱۹۵۶ این کانال را ملی اعلام کرد.

کانال یاد شده خط اتصال حیاتی برای انتقال نفت و سایر کالاها میان بریتانیا و مستعمره های آن کشور در سرتاسر جهان بود.

کانال سوئز در حال حاضر کوتاه ترین راه برای انتقال اموال تجارتی بین آسیا و اروپا تلقی می شود. بخش عمدۀ نفت حوزۀ مدیترانه نیز از طریق این کانال انتقال می یابد.

  • 16x9 Image

    نجیب‌الله احمدیار

    نجیب‌الله احمدیار کار با رسانه‌ها را در سال ۲۰۰۱ میلادی آغاز کرد و از سال ۲۰۰۹ به اینسو در صدای امریکا به صفت ویراستار، نویسنده و مجری برنامه‌های رادیویی، تلویزیونی و دیجیتلی کار می‌کند. 

XS
SM
MD
LG