لینک های دسترسی

Breaking News

انفجار ماین در قندهار و هرات؛ 'هشت منسوب امنیتی افغان کشته شدند'


عکس: آرشیف
عکس: آرشیف

مقام‌های محلی ولایت قندهار می‌گویند که در اثر انفجار ماین کنار جاده در این ولایت، پنج منسوب امنیتی، به شمول قوماندان قطعۀ ۰۶ پولیس کشته و سه تن دیگر زخمی شده اند.

جمال بارکزی، سخنگوی پولیس قندهار روز دوشنبه ۲۶ اپریل (ششم ثور) به صدای امریکا گفت که در میان مجروحین این انفجار سمونیار بصیر اچکزی، قوماندان امنیه ولسوالی ژری نیز شامل است.

آقای بارکزی افزود که این انفجار ناوقت دیروز در منطقه "میراخور" از نقاط مرزی ولسوالی ژری و میوند این ولایت به وقوع پیوست.

او افزود که موتر حامل این نیروها زمانی با ماین کنار جاده برخورد کرد که آنان برای راه اندازی عملیات به این محل رفته بودند.

در این حال غورزنگ افریدی، آمر امنیت قوماندانی امنیه ولایت قندهار به صدای امریکا گفت که مجروحین این انفجار به شفاخانه منتقل شده و وضعیت صحی آقای اچکزی قناعت بخش است.

در یک خبر دیگر، مدیر امنیت ولسوالی گلران ولایت هرات با دو تن دیگر در نتیجۀ انفجار ماین در این ولسوالی کشته شدند.

سید وحید قتالی، والی هرات گفت که این حادثه ناوقت دیروز در اثر برخورد یک موتر نوع "هایلکس" با ماین کنار جاده در منطقه "قشاوری" ولسوالی گلران رخ داده است.

آقای قتالی افزود که در این انفجار پنج تن دیگر زخمی شده اند.

مقام‌های محلی ولایت قندهار و هرات این انفجارها را به طالبان نسبت دادند، اما این گروه تا اکنون در این باره ابراز نظر نکرده است.

XS
SM
MD
LG