لینک های دسترسی

Breaking News

ادامۀ درگیری‌ها در غزنی؛ 'قوماندان پولیس ولسوالی ناوه کشته شد'


عکس: آرشیف
عکس: آرشیف

مقام‌های محلی ولایت غزنی می‌گویند که در اثر انفجار ماین تعبیۀ شده طالبان، رحمت‌الله مبارز، قوماندان پولیس ولسوالی ناوۀ این ولایت کشته شده است.

وحیدالله جمعه‌زاده، سخنگوی والی این ولایت روز جمعه ۲۳ اپریل (سوم ثور) به صدای امریکا گفت که موتر حامل آقای مبارز زمانی هدف ماین قرار گرفت که به سوی ولسوالی ده‌یک این ولایت می‌رفت.

بر اساس گزارش‌ها در این انفجار، یک محافظ این مقام پولیس نیز جان باخته است. در دو روز گذشته این دومین مقام پولیس است که در ولایت غزنی کشته می‌شود.

دو شب پیش، جاوید پنجشیری، سرپرست قوماندانی امنیه ولسوالی ده‌یک، در جریان درگیری با طالبان کشته شد.

آقای جمعه‌زاده همچنان گفت که دیشب قوای هوایی افغان جنگجویان طالبان را در مربوطات مرکز غزنی که مصروف ماین‌گذاری در مسیر راه نیروهای امنیتی بودند، آماج قرار داده که در این حملات هوایی، ۱۵ جنگجوی طالبان کشته شدند.

در این حال، امان‌الله کامرانی، معاون شورای ولایتی غزنی به صدای امریکا گفت که دیشب طالبان بر شش ولسوالی این ولایت حمله کرده و درگیری میان دو طرف جریان دارد.

آقای کامرانی مدعی شد که ولسوالی‌های قره‌باغ، مقر، آبند و اندر از یک هفته به این‌سو در محاصرۀ طالبان قرار دارند و اگر توجه جدی به این ولسوالی‌ها نشود، احتمال سقوط آنان به دست طالبان وجود دارد.

معاون شورای ولایتی غزنی همچنان گفت که شب گذشته یک پوسته نیروهای امنیتی در روستای "آرزو" از مربوطات مرکز این ولایت به دست طالبان سقوط کرده است که در نتیجۀ آن، پنج تن از نیروهای امنیتی کشته شدند.

سخنگوی والی غزنی درگیری میان جنگجویان طالبان و نیروهای امنیتی در ولسوالی‌های اندر، قره‌باغ، مقر و ده‌یک این ولایت را تایید کرد، اما در این مورد جزییات بیشتر نداد.

طالبان تا اکنون در این موارد چیزی نگفته اند.

XS
SM
MD
LG