لینک های دسترسی

Breaking News

انفجار دو ماین کنار جاده، جان ۱۴ غیرنظامی افغان را گرفت


انفجار دو ماین کنار جاده در ولایات بلخ و فراه جان ۱۴ غیر نظامی افغان را گرفت که به گفتۀ مقام‌ها زنان و کودکان نیز شامل قربانیان است.

تازه ترین انفجار ماین کنار جاده در ولایت فراه سبب کشته شدن شش غیرنظامی شد. زنان و کودکان نیز در این انفجار تلف شده اند.

محب الله محب سخنگوی قوماندانی امنیه ولایت فراه به صدای امریکا گفت که این انفجار عصر روز یکشنبه اول سپتمبر (۱۰ سنبله) در مربوطات ولسوالی اناردره این ولایت زمانی بوقوع پیوست که یک موتر حامل این افراد، با ماین کنار جاده برخورد کرد.

آقای محب گفت که در این انفجار، یک زن، سه کودک و دو پسر جوان جان باخته اند که تمامی شان اعضای فامیل قوماندان امنیه ولسوالی اناردره ولایت فراه می‌باشند.

سخنگوی قوماندانی امنیه ولایت فراه می گوید که این ماین کنار جاده، به تازه گی از سوی افراد وابسته به گروه طالبان در این مسیر جابجا شده بود.

انفجار ماین در بلخ

پیش از این انفجار ماین دیگر در ولسوالی چمتال ولایت بلخ، جان هشت غیرنظامی به شمول یک زن را گرفته بود.

منیر احمد فرهاد، سخنگوی والی بلخ به صدای امریکا گفت: "در ولسوالی چمتال هشت مسافر که همه غیرنظامیان بوده اند و موتر نوع سراچه که امروز پیش از چاشت که می‌خواست از قریه امام صاحب این ولسوالی به طرف شهر بیاید با ماین کنارجاده که این ماین توسط طالبان جاسازی شده بود برخورد کرده و تمام سرنشنیان آن کشته شدند".

متین خواجه ‌زاده، ولسوال چمتال ولایت بلخ گفت که این رویداد در روستای خلاچی رخ داده که هفت مرد و یک زن در میان کشته‌شدگان است.

با آنکه مقام‌های افغان تعبیۀ این ماین‌ها را کار گروه طالبان دانسته اند، اما طالبان تا کنون در این مورد واکنشی نشان نداده اند.

حملۀ هوایی در فاریاب

در یک خبر دیگر، شورای ولایتی فاریاب ادعا دارد که در نتیجۀ یک بمباران هوایی در ولسوالی گرزیوان این ولایت، ۱۲ تن از اعضای دو خانواده کشته شده اند.

صبغت الله سیلاب، معاون شورای ولایتی فاریاب به صدای امریکا گفت که این حمله هوایی زمانی صورت گرفت که طالبان قصد حمله بر مرکز ولسوالی گرزیوان را داشته اند. آقای سیلاب افزود که زنان و کودکان شامل قربانیان این رویداد اند.

فرماندهی پولیس فاریاب و قول اردوی ۲۰۹ شاهین هر چند عملیات‌های هوایی بر مواضع طالبان را در این ولسوالی تایید کرده، اما دربارۀ وارد شدن تلفات بر غیرنظامیان ابراز بی‌خبری کرده اند.

XS
SM
MD
LG