لینک های دسترسی

Breaking News

'تلفات سنگین طالبان' در ادامۀ درگیری‌ها در مرکز هلمند


وزارت امور داخلۀ افغانستان می‌گوید که در اثر درگیری‌ها میان طالبان و نظامیان افغان در بخش‌های شهر لشکرگاه، مرکز ولایت هلمند، ۸۰ جنگجوی این گروه کشته و حدود ۱۰۰ تن دیگر آنان زخمی شده اند.

طارق آرین، سخنگوی این وزارت روز دوشنبه ۱۲ اکتوبر (۲۱ میزان) به خبرنگاران گفت که جنگ در حومه‌های شهر جریان دارد و نیروهای امنیتی افغان عملیات‌های شان را به هدف از بین بردن طالبان شدت داده اند.

آقای آرین افزود: "ما حملات ضد حملۀ طالبان را در ولایت هلمند انجام داده‌ایم، در پاسخ به این حملات ۸۰ جنگجوی طالبان کشته و حدود ۱۰۰ تن دیگر آنان زخمی شده اند. طالبان توان مقابله با نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان را ندارند."

طالبان ناوقت دیروز حمله گستردۀ را در حومۀ شهر لشکرگاه راه اندازی کرده که با عقب نشینی نیروهای امنیتی از برخی مراکز نظامی در مربوطات حوزه چهارم این شهر، بخش‌های آن به کنترول طالبان درآمده است.

وزارت داخله می‌گوید که طالبان از بخش‌های شهر لشکرگاه دور رانده شده و جنگ‌ها فروکش کرده، اما باشندگان محل گفته اند که با گذشت چندین ساعت از درگیری‌ها، هنوز هم طالبان در مربوطات این شهر حضور دارند و اکنون شاهراه عمومی قندهار- هلمند به روی ترافیک مسدود است.

در این حال، عمر زواک، سخنگوی والی هلمند به صدای امریکا گفت که نیروهای زمینی و هوایی افغان دیشب عملیات‌های گستردۀ را در شهر لشکرگاه و ولسوالی‌های نادعلی، نهرسراج و ناوه این ولایت راه اندازی کرده اند.

آقای زواک افزود که حملات طالبان دفع شده و تلاش‌ها برای دور راندن آنان جریان دارد. او تاکید کرد که نیروهای امنیتی افغان در این عملیات‌ها می‌کوشند تا به غیرنظامیان آسیب نرسد.

تلفات نظامیان افغان و غیرنظامیان

یک مقام صحی در ولایت هلمند که از ذکر نامش در گزارش خودداری کرد، به صدای امریکا گفت که در درگیری‌های یک هفته گذشته، ده‌ها زخمی از میدان جنگ به شفاخانه‌های این ولایت منتقل شده اند.

این منبع افزود: "در جریان یک هفته گذشته ۷۰ زخمی برای درمان به شفاخانه‌ها منتقل شده اند. از این میان ۴۵ تن آنان غیرنظامیان به شمول زنان و کودکان بوده و متباقی نیروهای امنیتی افغان اند."

همچنان مقام‌های محلی ولایت هلمند می‌گویند که در جنگ ۲۴ ساعت گذشته، چهار نظامی افغان کشته و دو تن دیگر آنان زخمی شده اند.

طالبان تا اکنون در بارۀ وارشدن تلفات به جنگجویان شان در هلمند ابراز نظر نکره اند.

XS
SM
MD
LG