لینک های دسترسی

Breaking News

نمایندۀ ناتو در دیدار با ملا برادر بر کاهش خشونت‌ها تاکید کرده است


نمایندۀ ملکی سازمان پیمان اتلانتیک شمالی (ناتو) در افغانستان به تازگی با رییس کمیسیون سیاسی طالبان در قطر دیدار کرده است.

ستیفانو پونتیکوروو امروز پنجشنبه در تویترش نوشته است: "من با ملا برادر رییس کمیسیون سیاسی طالبان ملاقات کردم تا بر لزوم کاهش قابل ملاحظه و پایدار خشونت که مطابق با آرزوی همه افغان‌ها و به نفع مذاکرات صلح است، تاکید کنم."

محمدنعیم وردک، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر نیز در تویترش گفته است که در این دیدار در مورد جلوگیری از تلفات غیرنظامیان و روند صلح افغانستان صحبت شده است.

همزمان با آغاز گفتگوها میان هیات‌های مذاکره کنندۀ جمهوری اسلامی افغانستان و گروه طالبان در مورد اصول رفتاری گفتگوهای صلح، از سه هفته به این طرف خشونت‌ها و حملات طالبان بر بخش‌هایی از افغانستان نیز افزایش یافته است.

بر بنیاد معلومات وزارت داخلهٔ افغانستان، گروه طالبان در جریان دو هفتهٔ گذشته نزدیک به ۶۵۰ حمله تهاجمی را راه اندازی کرده که در آن ۶۹ غیرنظامی کشته و ۱۴۱ غیرنظامی دیگر زخمی شده اند.

جامعهٔ جهانی، به شمول مقامات امریکایی، ناتو، اتحادیه اروپا و ملل متحد افزایش خشونت‌های طالبان را غیرقابل پذیرش خوانده و از حکومت افغانستان و گروه طالبان خواسته اند تا هر چه زودتر‌ آتش‌بس کنند.​

محمد اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان نیز دو روز پیش در پایان سفر دو روزه‌اش به قطر، در سخنرانی در مرکز مطالعات منازعات و مسایل بشری دوحه گروه طالبان را خطاب قرار داده گفت که آن گروه شجاعت کند و آتش‌بس سرتاسری را اعلام کند.

رییس جمهور غنی تاکید کرد که جنگ درازمدت در افغانستان باید از طریق مذاکرات حل شود نه "زیر میل تفنگ".

XS
SM
MD
LG