لینک های دسترسی

Breaking News

مکرون:‌ مساعدت به لبنان در دست افراد فاسد نمی‌افتد


امانویل مکرون، رییس جمهور فرانسه که دو روز پس از انفجار مرگبار در شهر بیروت، مرکز لبنان وارد این شهر شده است، به گروهی از لبنانی‌های معترض خشمگین گفت که کمک های فرانسه برای لبنان به دست افراد فاسد نخواهد افتاد.

آقای مکرون از دولت لبنان خواست تا اصلاحات را به وجود آورده و فساد را مهار کند. او گفت که با همه طرف های سیاسی لبنان صحبت خواهد کرد و یک راه حل جدید سیاسی را به آنان پیشنهاد خواهد کرد.

آقای مکرون اولین رهبر خارجی است که پس از انفجار بزرگ روز سه شنبه در بیروت، به لبنان سفر کرده است. بر اساس گزارش های تازه در آن انفجار ها ۱۴۵ نفر جان هایشانرا از دست داده و بیش از پنج هزار نفر زخم برداشته اند.

در همین حال ولید جنبلاط، یک رهبر مشهور سیاسی لبنان روز پنجشنبه ششم اگست (۱۶ اسد) خواستار تحقیقات بین المللی درباره انفجار های بیروت شد و گفت که وی باور دارد که دولت قادر به دریافت حقیقت نخواهد بود.

آقای جنبلاط که در پست‌های ارشد حکومت لبنان کار کرده و حزب سیاسی وی هنوز هم در پارلمان چند کرسی دارد، در حکومت فعلی که از طرف حزب الله حمایت می‌شود سهمی ندارد.

ولید جنبلاط ضمن تقاضا برای ایجاد دولت بی‌طرف در لبنان گفت: "ما به حزب حاکم اعتماد نداریم."

معترضان در لبنان، حکومت کشورشان را فاسد و ناکام در ایجاد اصلاحات می‌پندارند. لبنانی ها از مدتها بدینسو اعتراضات گستردهٔ ضد دولتی را براه انداخته اند.

بانک های لبنان با بحران شدید مالی روبرو اند و ارزش ارز این کشور رو به کاهش است.

راول نعمه، وزیر اقتصاد لبنان گفته است كه كشور وی برای مقابله با این فاجعه منابع محدود دارد و به كمك های خارجی نیاز دارند.

تخمین زده می شود که انفجارها ی روز سه شنبه ۱۵ میلیارد دالر برای لبنان خسارت به بار آورده است.

XS
SM
MD
LG