لینک های دسترسی

Breaking News

دستگاه برق دیزلی احتیاطی برای کابل


مسئولین وزارت انرژی و آب افغانستان میگویند، در صورت قطع غیر مترقبه برق در کابل، از برق اضطراری دیزلی استفاده خواهد شد.

مسئولین وزارت انرژی و آب افغانستان میگویند، در صورت قطع غیر مترقبه برق به دلایل مختلف در کابل، از برق اضطراری که به کمک ایالات متحده برای کابل فراهم شده است، استفاده خواهد شد.

دستگاه برق دیزلی که ارزش آن به ۲۸۹ میلیون دالر میرسد و توسط اداره انکشافی ایالات متحده امریکا در منطقه تره خیل کابل ساخته شده است، به بهره برداری سپرده شد.

این دستگاه توان تولید ۱۰۵ میگاوات برق را دارد که به بیش از ششصد هزار نفر از آن استفاده خواهند کرد.

کارل آیکنبیری، سفیر امریکا در کابل هنگام تحویل دهی این مرکز به وزارت انرژی و آب افغانستان گفت: "ما تلاش میکنیم نیاز های اساسی مردم افغانستان را در اولویت کار خود قرار بدهیم."

همچنان محمد اسمعیل، وزیر انرژی و آب افغانستان از جامعه جهانی به خصوص امریکا خواست تا در جهت اکشاف کیبل های برق به جنوب کشور نیز افغانستان را کمک نمایند.

اسمعیل خان میگوید، "آنچه بسیار مهم است این است که ما برق مطمٔن و برق ارزان را به مردم عرضه میکنیم. یو اس آی دی در گذشته هم در رابطه به برق شمال و چند روز پیش در رابطه با برق جنوب و جنوب غرب وعده های به ما داده است. من از آنها میخواهم که این وعده ها را تحقق ببخشند."

به گفته مسئولین، از این پروژه در حالات اضطراری و کمبود برق در کابل استفاده خواهد شد که به این اساس بعد از این مردم کابل با فقدان برق رو برو نخواهند شد.

XS
SM
MD
LG