لینک های دسترسی

Breaking News

بلینکن: تمام باشندگان غزه با ناامنی شدید مواد غذایی مواجه اند 


انتونی بلینکن، وزیر خارجهٔ ایالات متحده
انتونی بلینکن، وزیر خارجهٔ ایالات متحده

انتونی بلینکن، وزیر خارجهٔ ایالات متحده امروز ۱۹ مارچ (۲۹ حوت) گفت که تمام باشندگان غزه ناامنی شدید مواد غذایی را تجربه می‌کنند.

این مقام امریکایی نیاز فوری را برای افزایش ورود کمک‌های بشری به قلمرو فلسطینی برجسته کرد.

بلینکن در یک کنفرانس مطبوعاتی در فلیپین، بر اساس تخمین ملل متحد گفت که این نخستین بار است که ۱۰۰ در صد جمعیت یک قلمرو با ناامنی شدید مواد غذایی مواجه است. در حالی که ۸۰ در صد جمعیت سودان و ۷۰ در صد جمعیت افغانستان با این مشکل مواجه اند.

این دپلومات ارشد امریکایی به سلسلهٔ تلاش‌ها برای تامین آتش‌بس و افزایش ورود کمک‌های بشری به غزه، به عربستان و مصر می‌رود.

یک ارزیابی امنیت غذایی به حمایت ملل متحد، روز گذشته هشدار داد که ۵۰ در صد جمعیت غزه گرسنگی "فاجعه‌بار" را تجربه می‌کنند و این در حالی است که بر اساس پیشبینی‌ها قرار است در ماه می قحطی بر شمال غزه چیره شود، مگر این که مداخلهٔ فوری صورت گیرد و به باشندگان این ساحه کمک برسد.

مارتین گریفیتس، رییس بخش‌ کمک‌های بشری ملل متحد، از اسراییل خواست تا ورود کمک‌های نامحدود به غزه را اجازه دهد. او گفت که این کار باید به گونهٔ فوری صورت گیرد.

سازمان‌های خیریه گفته اند که در دسترسی به غزه با مشکلات بزرگی مواجه اند، به ویژه در شمال این ساحه، جاییکه ملل متحد از قحطی هشدار داده است.

بلینکن در رابطه به افزایش کمک‌های بشری به غزه گفت: "ما به (کمک‌های) بیشتر نیاز داریم، به آن نیاز داریم که پایدار بماند و اگر می‌خواهیم به طور موثر نیازمندی‌های مردم را برطرف کنیم، باید آن را در اولویت قرار دهیم."

مقام‌های اسراییلی گفته اند که در حملهٔ هفتم اکتوبر حماس بر اسراییل حدود ۱۱۶۰ نفر، عمدتاً غیرنظامیان کشته شدند. اردوی اسراییل همچنان گفته است که در جریان این جنگ ۲۵۰ نظامی این کشور کشته شده است.

مقام‌های صحی غزه که زیر ادارهٔ حماس است، گفته اند که در اثر حملات پیهم نظامیان اسراییلی بر غزه تا اکنون بیش از ۳۱۸۰۰ فلسطینی، عمدتاً زنان و کودکان، کشته شده اند.

گروه

XS
SM
MD
LG