لینک های دسترسی

Breaking News

بوریل: اسراییل غزه را به بزرگترین 'قبرستان سر باز جهان' مبدل کرده است 


جوسیپ بوریل، رییس پالیسی خارجی اتحادیهٔ اروپا
جوسیپ بوریل، رییس پالیسی خارجی اتحادیهٔ اروپا

جوسیپ بوریل، رییس پالیسی خارجی اتحادیهٔ اروپا، امروز ۱۸ مارچ (۲۸ حوت) گفت که عملیات نظامی اسراییل، غزه را به بزرگترین "قبرستان سر باز جهان" مبدل کرده است.

بوریل در نشستی با وزیران اتحادیهٔ‌ اروپا در بروکسل، پایتخت بلجیم، گفت: "غزه پیش از جنگ بزرگترین زندان سر باز بود. امروز... این (غزه) همچنان قبرستان ده‌ها هزار نفر و قبرستان شمار زیادی از مهمترین اصول قوانین بشری است."

او یک بار دیگر را متهم کرد که این کشور اجازه نمی‌دهد که کمک‌های بشردوستانه به غزه ارسال شود. به گفته او، اسراییل از قحطی موجود یمنحیث "حربهٔ جنگ استفاده می‌کند. اسراییل می‌خواهد قحطی را تحریک کند".

مقام‌های اسراییلی گفته اند که در حملهٔ هفتم اکتوبر حماس بر اسراییل حدود ۱۱۶۰ نفر، عمدتاً غیرنظامیان کشته شدند.

اردوی اسراییل امروز گفت که در جریان این جنگ ۲۵۰ نظامی این کشور کشته شده است.

مقام‌های صحی غزه که زیر ادارهٔ حماس است، گفته اند که در اثر حملات پیهم نظامیان اسراییلی بر غزه تا کیایییینون بیش از ۳۱۷۲۶ فلسطینی، عمدتاً زنان و کودکان، کشته شده اند.

اتحادیهٔ اروپا که در آن ۲۷ کشور شامل اند، تا اکنون نتوانسته است به جنگ در غزه پاسخ واحد ارایه کنند زیرا شماری از اعضای آن از اسراییل و برخی دیگری از فلسطینی‌ها طرفداری می‌کنند.

در همین حال، ایرلند و اسپانیا پیشنهاد کرده اند که توافق همکاری با اسراییل تعلیق شود وقرار است وزرای اتحادیه‌ٔ اروپایی این پیشنهاد را به بحث بگیرند. اما به نظر نمی‌رسد این پیشنهاد حمایت تمامی اعضای این اتحادیه را کسب کند.

گروه

XS
SM
MD
LG