لینک های دسترسی

Breaking News

اردوغان برای چانه زنی در مورد مهاجران سوری به بروکسل رفت


رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه اتحادیۀ اروپا را زیر فشار قرار داده است تا برای رسیدگی به مهاجران سوری کمک بیشتری کند.

ترکیه میزبان ۳.۵ میلیون مهاجر سوری است و پس از افزایش نبرد در ولایت ادلب سوریه، شمار بیشتر باشندگان آن ولایت به سمت ترکیه مهاجر شده اند.

آقای اردوغان روز دوشنبه نهم مارچ (۱۹ حوت) اتحادیۀ اروپایی را به زیر پاکردن تعهدات و مکلفیت‌ها از جمله نپرداختن پول وعده شده برای ترکیه متهم کرد.

پس از بحران مهاجرت در سال ۲۰۱۶، ترکیه و اتحادیۀ اروپا توافقی را امضا کردند که بر اساس آن ترکیه مانع ورود پناهجویان به مرزهای اروپا شده و در عوض اتحادیۀ اروپای وعدۀ پرداخت شش میلیارد یورو را به ترکیه کرده بود.

آقای اردوغان در مورد توافق سال ۲۰۱۶ ترکیه-اتحادیۀ اروپا با مقام‌های اتحادیۀ اروپایی صحبت کرده است.

چارلس میشل، رییس شورای اروپایی به خبرنگاران گفت که ترکیه و اتحادیۀ اروپایی اختلاف نظرهایی دارند، اما به گفتۀ وی مهم است که معاملۀ سال ۲۰۱۶ میان دو طرف تطبیق شود.

ترکیه چند روز پیش مرزهای خود را به روی پناهجویانی گشود که رهسپار اروپا بودند، اقدامی که سبب هرج و مرج و سرازیر شدن سیل مهاجران به سمت یونان شد.

حکومت آلمان روز دوشنبه اعلام کرد که آن کشور مایل است تا یونان را در زمینۀ رسیدگی به وضعیت دشوار ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ کودک مهاجر که اکنون در جزایر یونان به سر می‌برند، کمک کند.

XS
SM
MD
LG