لینک های دسترسی

Breaking News

پوتین و اردوغان در مورد آتش‌بس در سوریه صحبت کردند


ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه با رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه ملاقات کرد تا تنش میان مسکو و انقره در ولایت ادلب سوریه، کاهش یابد.

آقای پوتین روز پنجشنبه پنجم مارچ (۱۵ حوت) در کنفرانس مشترک خبری با آقای اردوغان گفت: "وضیعت در ولایت ادلب سوریه شدت یافته و مستلزم گفتگوی مستقیم میان رهبران روسیه و ترکیه می باشد."

آقای اردوغان ابراز امیدواری کرد تا این ملاقات که به ابتکار رییس جمهور پوتین صورت گرفته است، منجر به کاهش خشونت و آتش بس در ولایت ادلب شده و از رویارویی مستقیم روسیه و ترکیه در سوریه جلوگیری کند.

نظامیان ترکیه در هفته‌های اخیر، عملیات نظامی را به حمایت شورشیان سوری در ولایت ادلب سوریه راه اندازی کرده اند و تا کنون کم و بیش ۶۰ سرباز ترک در جنگ بر ضد قوای طرفدار بشارالاسدکشته شده اند.

رییس جمهور روسیه در جریان ملاقات اش با همتای ترکی اش از بابت کشته شدن سربازان ترکی در ادلب سوریه، ابراز تسلیت کرد.

در جنگ سوریه، روسیه از بشارالاسد، رییس جمهور سوریه حمایت کرده و ترکیه از شورشیان مخالف اسد حمایت می‌کند.

در ماه های اخیر، حکومت سوریه، عملیات تهاجمی گسترده را در ولایت ادلب بر ضد آخرین مواضع شورشیان راه اندازی کرده است، اقدامی که موجب فرار نزدیک به یک میلیون نفر از خانه‌های شان شده است.

ملل متحد گفته است که درگیری‌های اخیر در ولایت ادلب سوریه "بدترین بحران بشری" را در جنگ نه سالۀ آن کشور به بار آورده است.

ترکیه هم اکنون میزبان نزدیک به ۳.۶ میلیون مهاجر سوری است و مقام‌های ترک گفته اند که دیگر آن کشور توان پذیرش مهاجر بیشتر را ندارد.

انقره در اعتراض به ادامۀ عملیات در شمالغرب سوریه که منجر به سرازیر شدن سیل مهاجران به ترکیه شد، چند روز پیش مرزهای خود را به روی پناهجویانی که عازم اروپا استند، گشود.

XS
SM
MD
LG