لینک های دسترسی

Breaking News

اردوغان به پوتین: نیاز است به اسراییل درس داده شود


رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه در صحبت با ولادیمیر پوتین، همتای روسی خود گفته است که جامعۀ جهانی باید اسراییل را به خاطر کردارش با فلسطینیان "درس قوی و بازدارنده" بدهد.

رییس ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه با نشر خبرنامه‌ای گفته است که دو رهبر روز چهارشنبه ۱۲ می (۲۲ ثور) در مورد تنش‌های فزایندۀ جاری در بیت‌المقدس صحبت کردند.

بر اساس این خبرنامه، رییس جمهور اردوغان از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواسته است که با "پیام مصمم و روشن به اسراییل" فوراً دست به کار شود. آقای اردوغان پیشنهاد کرده است که حتا روی استقرار نیروهای محافظ بین‌المللی برای محافظت از فلسطینیان غور شود.

همزمان با این، هزاران نفر در شهر استانبول ترکیه با نادیده گرفتن قیود گشت و گذار برای جلوگیری از گسترش کروناویروس به جاده ها بر آمده و حملات اسراییل بر غزه را محکوم کردند.

از سوی دیگر،صدر اعظم پاکستان نیز عملکرد اسراییل را در برابر مسلمانان فلسطینی محکوم کرده و با فلسطینیان ابراز همدردی کرده است. عمران خان در یک پیام تویتر نوشته است: "در کنار غزه و فلسطین می‌ایستیم."

در عین حال، شاه محمود قریشی، وزیر خارجۀ پاکستان کشورهای اسلامی را ترغیب کرده است تا در برابر حملات اسراییل بر ساحات غیرنظامی فلسطینی، موضع متحدانه بگیرند.

پس از حملات راکتی حماس بر اسراییل که حملات هوایی اسراییل بر غزه را در پی داشت، مقام‌های صحی در غزه گفته اند که کم از کم ۴۹ نفر به شمول ۱۳ کودک و سه زن در حملات هوایی اسراییل در غزه کشته شده اند. به گفتۀ مقام‌ها در غزه کم از کم ۳۰۰نفر دیگر در این حملات هوایی زخمی شده اند.

رییس ادارۀ خدمات عاجل اسراییل نیز گفته است که در راکت‌ پراگنی‌های تازۀ حماس به روز چهارشنبه، یک اسراییلی کشته و یک اسراییلی دیگر به شدت زخمی شده است.

XS
SM
MD
LG