لینک های دسترسی

Breaking News

حملۀ هوایی اردوی اتیوپیا در تیگری شش کشته برجا گذاشت


منابع صحی روز پنجشنبه ۲۸ اکتوبر (ششم عقرب) به صدای امریکا گفتند که در اثر حملۀ هوایی نظامیان اتیوپیایی در مکله، مرکز تیگری، دست کم شش نفر کشته و ۲۱ نفر دیگر زخمی شده است.

بر اساس گزارش‌ها، در اثر حملات هوایی قوای اتیوپیایی در تیگری از یک هفته به این‌سو حد اقل، ۱۲ نفر کشته شده و ۵۵ نفر دیگر زخمی شده اند.

نظامیان اتیوپیایی با نشر اعلامیه‌ای گفته اند که یک محل نگهداری تجهیزات نظامی جبهۀ آزادی بخش مردم تیگری، هدف حملات آنان بوده است.

اما شاهدان در مکله به صدای امریکا گفتند که حملۀ صبح وقت پنجشنبه به وقت محل، یک ساحهٔ مسکونی را هدف قرار داد.

به گفتۀ شاهدان،‌ زخمیان این حملات هوایی به یکی از شفاخانه‌های محلی انتقال داده شدند.

یکی از زخمیان به صدای امریکا گفت که بم در نزدیکی خانه‌اش زمانی اصابت کرد که کودکان او در خواب بودند و ۵۰ در صد خانه‌اش تخریب شده است. این خانم افزود: "ما زنده ماندیم، اما خانۀ که در پهلوی خانه ما بود، کاملاً از بین رفت. فکر نمی‌کنم که کسی در آن خانه زنده مانده باشد."

اما لجس تولو، وزیر ارتباطات اتیوپیا، در مصاحبۀ با صدای امریکا اصرار کرد که حمله هوایی یک "موضع مشروع نظامی" را هدف قرار داده است.

ابی احمد، صدراعظم اتیوپیا که برنده جایزۀ نوبل صلح است، در نومبر سال ۲۰۲۰ قوای تیگری را به حمله بر نظامیان آن کشور متهم کرد و جنگ علیه تیگری‌ها را آغاز کرد.

اما قوای قومی تیگری گفته است که صدراعظم آن کشور پس از آنکه در سال ۲۰۱۸ به قدرت رسید، تیگری‌ها را هدف آزار و اذیت قرار داده است.

پس از حملات نظامیان اتیوپیایی بر تیگری‌ها، رهبران تیگری جنگ چریکی را بر ضد حکومت به رهبری ابی احمد آغاز کردند،‌ زیرا آنان از پست‌های کلیدی حکومت به حایشه رانده شدند.

مردم تیگری از چندین دهه به این‌سو بر سیاست اتیوپیا تسلط داشت تا اینکه ابی احمد در سال ۲۰۱۸ به قدرت رسید و از آن زمان به این‌سو تیگری‌ها تلاش دارند تا قدرت ابی احمد را از بین ببرند.

XS
SM
MD
LG