لینک های دسترسی

Breaking News

اتحادیه اروپا یک میلیون یورو به زلزله زدگان در افغانستان کمک میکند  


به ادامهٔ کمک های مالی برای آسیب دیدگان زلزله اخیر در افغانستان، اتحادیه اروپا اعلام کرد که مبلغ یک میلیون یورو مساعدت می‌کند.

اتحادیه اروپا ناوقت پنجشنبه شب ۲۳ جون ( دوم سرطان) اعلام کرد که برای آسیب دیدگان زلزله اخیر در افغانستان کمک های نقدی، مراقبت های اولیه صحی، کمک های حفظ الصحه ، آب آشامیدنی ، سرپناه ، و سایر خدمات دیگر را فراهم می نماید.

در اعلامیه‌ای که از سوی اتحادیه اروپا به نشر رسید، گفته شده است:" در پاسخ به زلزله ویرانگر که به تاریخ ۲۲ جون در جنوب شرق افغانستان رخ داد، اتحادیه اروپا یک میلیون یورو کمک های بشردوستانه را برای رفع نیازمندی افغان هایی که آسیب دیده اند، اختصاص داده است."

یانز لنارچیچ، کمیشنر بخش مدیریت بحران و کمک های بشردوستانه این اتحادیه، گفته است که پس از زلزله مهلک بحران انسانی در افغانستان افزایش یافته است.

آقای لنارچیچ گفت که نظر به معلومات که در دسترس قرار دارد، حدود ۲۷۰ هزار نفر به کمک نیاز دارند. او افزود که اتحادیه اروپا آماده است تا کمک هایی هرچه بیشتر را برای آسیب دیدگان زلزله فراهم نماید.

در همین حال،‌ وزارت خارجهٔ هند با نشر اعلامیه‌ای گفته است که تیم تخنیکی امداد رسانی خود را به سفارت هند مقیم کابل اعزام کرده است، سفارتی که پس از مسلط شدن مجدد طالبان در اگست ۲۰۲۱، خالی بوده است.

وزارت خارجه هند اعلام کرد که دو طیاره عامل کمک های بشردوستانه را برای کمک به زلزله زدگان افغانستان به کابل فرستاده است.

هند گفته است که ۲۷ تن کمک های بشردوستانه خود را به دسترس مردم نیازمند قرار میدهد. این کمک ها شامل خیمه، وسایل ضروری خانه، کمپل و سایر لوازم ضروری می باشند.

وزارت خارجه هند افزود که این کمک های بشری را به دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد (UNOCHA) و جمعیت هلال احمر افغانستان تحویل میدهد.

در همین حال، ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان گفت که دو طیاره دیگر حامل مواد غذایی، لوازم صحی و غیرخوراکی از امارات متحده عربی و ایران روز جمعه وارد میدان هوایی بین المللی خوست شده است.

همچنین ملاهبت الله اخوند رهبر طالبان از نهاد های کمک رسانی بین المللی خواسته است که در این موقع "مصیبت بزرگ" در کنار افغان ها بایستند.

در همین حال، برنامه جهانی غذا (WFP) گفته است که در اثر زلزله در ولسوالی های گیان و برمل ولایت پکتیکا و ولسوالی سپیری خوست حدود ۲۱۰۰ منزل رهایشی ویران شده اند. بر اساس این گزارش، ۱۰۰۰ خانه در ولسوالی گیان ، ۳۰۰ خانه در ولسوالی برمل و ۸۰۰ منزل رهایشی دیگر در ولایت خوست تخریب شده اند.

XS
SM
MD
LG