لینک های دسترسی

Breaking News

اروپا تحریم‌های بیشتری بر ایران وضع کرد


اتحادیه اروپا امروز دوشنبه ۱۷ اکتوبر (۲۵ میزان) تحریم‌های تازه‌ای را به دلیل نقض حقوق بشر، بر ایران وضع کرد.

پولیس "گشت ارشاد" و رییس آن، وزیر اطلاعات، رییس پولیس امنیت سایبری و سازمان "بسیج مستضعفین" از جمله تحریم‌شدگان اند.

پیش از این گزارش‌ شده بود که وزرای خارجهٔ کشورهای عضو اتحادیه اروپا می‌خواهند دارایی‌های ۱۵ مقام حکومت ایران را نیز منجمد کرده و ورود آنان به اتحادیه اروپا را ممنوع کنند.

آنالینا بیربوک، وزیر خارجهٔ آلمان، گفت آنانی که زنان، جوانان و مردان ایرانی را سرکوب می‌کنند، به این گونه پاسخگو قرار داده می‌شوند.

همزمان چند وزیر این اتحادیه هشدار داده‌ اند که اگر مداخلهٔ حکومت ایران در جنگ روسیه علیه اوکراین ثابت شود، تحریم‌های بیشتری بر تهران وضع خواهند کرد.

دمیترو کولیبا، وزیر خارجهٔ اوکراین، نیز روز دوشنبه در یک تویت نوشت که از اتحادیه اروپا خواسته سیستم‌های دافع هوا و مهمات بیشتری در اختیار کشورش قرار دهد. او همچنین از اتحادیه اروپا خواست تهران را به دلیل استفاده روسیه از طیاره‌های بی‌سرنشین ایرانی، تحریم کند.

وزیر خارجهٔ لکزامبورگ نیز هشدار داد اگر مداخلهٔ ایران در جنگ تحمیلی روسیه به اوکراین ثابت شود، تحریم‌های اروپا علیه دولت ایران به چند فرد محدود نخواهد بود.

در همین ارتباط، وزیر خارجهٔ دنمارک استفاده از طیاره‌های بی‌سرنشین ایرانی برای حمله به کیف را "قساوت" خواند و گفت اتحادیه اروپا باید "گام‌هایی واقعی" برای مقابله با این اقدام ایران و سرکوب معترضان در داخل ایران بردارد.

پیش از این، فرانسه و آلمان گفته بودند که ایران با انتقال طیاره‌های بی‌سرنشین به روسیه قطعنامه ٢٢٣١ شورای امنیت سازمان ملل را نقض کرده است.

به نوشته نشریه امریکایی "پولیتیکو" ایران در روزهای اخیر به طور خصوصی دپلومات‌های اتحادیه اروپا را تحت فشار قرار داده تا دست از تحریم این کشور در واکنش به سرکوب مرگبار معترضان بردارند و هشدار داده‌ است که این اقدام ممکن است روابط اروپا با ایران را بر هم بزند.

XS
SM
MD
LG