لینک های دسترسی

Breaking News

مکرون اعزام نیروهای ناتو به اوکراین را گزینه‌ای برای شکست روسیه خواند 


امانویل مکرون، رییس جمهور فرانسه
امانویل مکرون، رییس جمهور فرانسه

امانویل مکرون، رییس جمهور فرانسه، اعزام نیروهای ناتو به اوکراین را گزینه‌ای برای شکست روسیه خوانده است. اما متحدین اروپایی با وی هم نظر نیستند.

مکرون روز گذشته پس از نشست رهبران اروپایی گفت که برای اطمینان از شکست روسیه هر آنچه نیاز است باید انجام شود، به شمول اعزام نیروها.

مکرون که در این نشست در پی کسب حمایت بیشتر به اوکراین بود گفت که "در حالی که اجماعی در مورد اعزام نیروهای غربی به اوکراین وجود ندارد، هیچ گزینه‌ای باید رد نشود. ما هر آنچه را انجام خواهیم داد تا جلو پیروزی روسیه را در این جنگ بگیریم".

متحدین اروپایی امروز ۲۷ فبروری (هشتم حوت) به این اظهارات مکرون واکنش تند نشان دادند.

رابرت فیسکو، صدر اعظم سلواکیا که برای نرمش بیش از حد در مقابل روسیه زیر انتقاد قرار دارد گفت که در میان رهبران اروپایی نفاق وجود دارد.

او افزود: "کشورهای وجود دارند که آماده اند سربازان شان را به اوکراین بفرستند و کشوری های دیگر نیز اند که می‌گویند هیچ گاهی چنین نخواهند کرد، به شمول سلواکیا، و کشورهای دیگری وجود دارند که می‌گویند بر این پیشنهاد باید غور صورت گیرد."

درهمین حال، اولف کرسترسن، صدر اعظم سویدن گفت که چنین مفکروهٔ در حالی حاضر اصلاً وجود ندارد.

اولاف شولتز، صدر اعظم آلمان گفت که کشورهای عضو ناتو و اروپا هیچ زمانی سربازان شان را به خاک اوکراین نخواهند فرستاد.

در این حال، دیمتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت که اگر نیروهای ناتو در اوکراین دیده شوند، در آن صورت "ما در مورد احتمال نه بلکه در مورد اجتناب ناپذیری تقابل صحبت خواهیم کرد".

او هشدار داد که چنین اقدام به سود هیچ یک از این کشورها تمام نخواهد شد و "آنان باید از این آگاه باشند".

یک مقام ناتو که نخواست در گزارش نامش ذکر شود تاکید کرد که هیچ طرحی برای اعزام نیروهای محاربوی ناتو به اوکراین وجود ندارد.

اما ریشی سوناک، صدر اعظم بریتانیا در یک واکنش محتاطانه گفت که هیچ طرحی برای اعزام نیروها "به مقیاس بزرگ" به اوکراین وجود ندارد.

با آنهم، گیبریل اتل، صدر اعظم فرانسه امروز یک بار دیگر تصریح کرد که در جنگ هیچ گزینهٔ قابل رد نیست.

رییس جمهور فرانسه گفته است که شکست روسیه برای ثبات و امنیت اروپا ضروری است.

گروه

XS
SM
MD
LG