لینک های دسترسی

Breaking News

اروپایی‌ها بزرگترین مصرف‌کنندگان ماروانا


اداره مبارزه با مواد مخدر اتحادیه اروپا امروز ۲۶ نومبر (پنجم قوس) گزارش داد که اروپایی ها در سال ۲۰۱۷ کم از کم ۱۲.۷ میلیارد دالر را هزینه مشتقات کانابیس کرده اند.

این اداره در گزارش سالانه اش گفته است که این رقم تایید می‌کند که بزرگترین بازار ماروانا در کشورهای عضو اتحادیه اروپایی بوده است.

مرکز نظارت بر مواد مخدر و اعتیاد اروپایی همچنان افزود که در سال ۲۰۱۷ بازار سراسری مواد مخدر اتحادیه اروپا کم از کم ۳۰ میلیارد یورو ازرش داشته است.

این در حالی است که در سال ۲۰۱۳ این رقم ۲۴ میلیارد یورو ‌بود.

بر اساس معلومات این ادارۀ ارزش مجموعی بازار مواد مخدر غیرقانونی جهانی در سال ۲۰۱۷ بین ۴۲۶ و ۶۵۲ میلیارد دالر بوده است.

این اداره گفته است که ارزش فروشگاه های ماروانا در ایالات کالیفورنیای امریکا که بزرگترین بازار فروش قانونی ماروانا است، به ۲.۵ میلیارد دالر بالغ می‌گردد.

پس از ماروانا، کوکاین در کشورهای عضو اتحادیه اروپایی مصرف بلند دارد. فروش این نوع مواد مخدر در سال ۲۰۱۷ به حداقل نه میلیارد دالر میرسید. این در حالی است که بازار هیروین در اتحادیه اروپا در عین سال، هفت میلیارد دالر ارزش داشت.

این اداره گفته است که بیشترین هیروین در افغانستان و بیشترین کوکاین در امریکای جنوبی تولید می‌شود.

بر اساس معلومات این اداره، تحقیقات نشان داده است که مواد مخدر عمده ترین منبع درآمد گروه های تندور مانند بوکو حرام، داعش و الشباب در افریقا است.

این در حالی است که منابع حکومت افغانستان گفته اند که طالبان نیز به گونه تخمینی سالانه تا یک میلیارد دالر از درک مواد مخدر درآمد دارند.

جنرال لینس بنچ، معاون قوماندانی نیروهای هوایی امریکا در افغانستان سال گذشته در جریان یک کنفرانس خبری در وزارت دفاع امریکا گفت که فروش و قاچاق مواد مخدر یکی از منابع عمدۀ تمویلی طالبان به شمار می رود.

XS
SM
MD
LG