لینک های دسترسی

Breaking News

آغاز دوبارۀ لیگ‌های فوتبال اروپا، احتمالاً بدون حضور تماشاچیان


رقابت‌های فصل ۲۰۱۹ – ۲۰۲۰ فوتبال اروپا، به شمول جام قهرمانان و لیگ اروپایی، تا ختم ماه اگست پایان خواهد یافت.

الکساندر کیفیرین، رییس فدراسیون فوتبال اروپا، روز یکشنبه ۱۷ می (۲۸ ثور) با بیان این خبر گفت که آنان "منتظر تصمیم نهایی ریاست اجراییۀ فدراسیون فوتبال اروپا اند تا تاریخ این رقابت‌ها را مشخص کند."

با آغاز شیوع کروناویروس در جهان، رقابت‌های فوتبال لیگ کشورهای اروپا به شمول جام قهرمانان اروپا و لیگ اروپایی به حالت تعلیق درآمد، اما برخی کشورها از آغاز دوبارۀ مسابقات فوتبال خبر داده اند.

آقای کیفیرین ابراز اطمینان کرد که با توجه به وضعیت کنونی قادر خواهند بود تا فصل رقابت‌های فوتبال اروپا را تمام کنند.

رییس فدراسیون فوتبال اروپا به این باور است که اکثر کشورها قادر خواهند بود رقابت‌های فصلی خود را پایان دهند اما افزود "کشور هاییکه نمی خواهند، تصمیم خود شان خواهد بود. با آنهم مجبوراند برای شرکت در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپایی، بازی‌های مقدماتی را انجام دهند."

این درحالیست که لیگ فوتبال فرانسه و هالند لغو شده، اما مسوولان لیگ برتر فوتبال آلمان، رقابت‌های باقیماندۀ خود را روز شنبه آغاز کردند و رییس لیگ فوتبال اسپانیا نیز از آغاز دوبارۀ رقابت‌های آن لیگ در اواسط ماه جون خبر داده است.

دور حذفی یک بر هشت جام قهرمانان اروپا هنوز پایان نیافته و تیم فوتبال سینت پاریس که قهرمان امسال لیگ فرانسه اعلام شده، به دنبال انجام رقابت‌های لیگ قهرمانان است. این درحالی است که حکومت فرانسه اجازۀ برگزاری رقابت‌های حرفه‌ای را قبل از ماه سپتمبر نداده است.

رقابت‌ها بدون تماشاچیان

الکساندر کیفیرین، رییس فدراسیون فوتبال اروپا می‌گوید که تیم های "پی ایس سی" و لیون فرانسه باید رقابت های خود را در داخل آن کشور سازماندهی کنند، در غیر آن باید "این رقابت‌ها در کشور سوم" برگزار شود.

آقای کیفیرین گفت: "هیچ دلیلی برای مقام‌های فرانسه‌ای وجود نخواهد داشت تا رقابت‌های فوتبال در عدم حضور تماشاچیان برگزار شود."

پس از شیوع ویروس کرونا، رقابت‌های متعدد جهانی و ملی ورزشی یا به حالت تعلیق درآمد یا هم قرار شد سال آینده برگزار شود.

جام فوتبال ملت‌های اروپا ۲۰۲۰، یکی از این رویدادهای ورزشی است که قرار است سال آینده برگزار شود. آقای کیفیرین می گوید"با نه شهر اروپا صحبت شده و همه آمادگی‌ها گرفته شده است."

قرار بود جام فوتبال ملت‌های اروپا ۲۰۲۰ برای نخستین بار در ۱۲ شهر مختلف اروپا برگزار شود، اما رییس فدراسیون فوتبال اروپا می‌‎گوید که اگر تمام شهرها توافق نشان ندادند "این رقابت‌ها را در هشت، نه یا هم ده شهر اروپایی برگزار خواهند کرد."

همه‌گیری کروناویروس باعث شد که رقابت‌های المپیک توکیو ۲۰۲۰ به سال آیندۀ میلادی به تعویق بیافتد؛ اما این همه‌گیری سبب شد تا جام بزرگ تینس فرانسه و بریتانیا – برای نخستین بار پس از جنگ دوم جهانی برگزار نشود.

XS
SM
MD
LG