لینک های دسترسی

Breaking News

اشرف غنی رئیس جمهور منتخب نیست – والی بلخ


آقای نور گفت که تا کنون به آقای احمدزی مبارکباد نگفته است.
آقای نور گفت که تا کنون به آقای احمدزی مبارکباد نگفته است.

عطا محمد نور، والی بلخ و یکی از حامیان سرسخت و بانفوذ عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی می گوید که اشرف غنی احمدزی، رئیس جمهور منتخب افغانستان نیست بلکه بر اساس یک توافق سیاسی به این سمت رسیده است.

والی بلخ که در گذشته رابطۀ پر تنشی با آقای احمدزی داشته است در گفتگوی ویژه با رادیو آشنا گفت که تا حال به اشرف غنی احمدزی به حیث رئیس جمهور مبارکباد نگفته است اما می گوید که به آقای احمدزی احترام دارد.

عطا محمد نور در مورد احتمال برکناری از سمت ولایت بلخ گفت تا کنون در مورد بودن یا نبودن در حکومت آینده تصمیم نگرفته است. او افزود که جزء از تیم آقای عبدالله است که نصف حکومت وحدت ملی در اختیار آن خواهد بود.

این در حالی است که اشرف غنی احمدزی، رئیس جمهور منتخب افغانستان روز دو شنبه گفت که به شدت با ساختار های موازی قدرت حکومت مبارزه خواهد کرد. والی بلخ گفت که او حکومت موازی ایجاد نکرده است و بلخ زیر رهبری او جزء از افغانستان است.

please wait

No media source currently available

0:00 0:09:16 0:00
لینک دانلود

  • 16x9 Image

    نجیب‌الله احمدیار

    نجیب‌الله احمدیار کار با رسانه‌ها را در سال ۲۰۰۱ میلادی آغاز کرد و از سال ۲۰۰۹ به اینسو در صدای امریکا به صفت ویراستار، نویسنده و مجری برنامه‌های رادیویی، تلویزیونی و دیجیتلی کار می‌کند. 

XS
SM
MD
LG