لینک های دسترسی

Breaking News

انفجار در بادغیس جان ۱۱ نفر را گرفت


عکس: آرشیف
عکس: آرشیف

مقامات در ولایت بادغیس می‌گویند که انفجار ماین کنار جاده عصر روز شنبه پنجم جون (۱۵ جوزا ) در این ولایت جان ۱۱ نفر را گرفت.

حسام الدین شمس، والی بادغیس به صدای امریکا گفت که این انفجار در قریه گندآب ولسوالی آبکمری زمانی به وقوع پیوست که یک موتر مسافربری با ماین تعبیه شده گروه طالبان برخورد کرد.

آقای شمس گفت در این انفجار سه کودک، چهار مرد و چهار زن که همه غیرنظامیان بودند، جان باخته اند.

والی بادغیس گفت که به دلیل اینکه موتر مسافربری بعد از انفجار به داخل دره سقوط کرده، احتمال دارد شمار تلفات این حادثه افزایش یابد.

مسوولیت این انفجار را هیچ گروهی بر عهده نگرفته است.

در این اواخر حملات انفجاری در افغانستان یک بار دیگر افزایش یافته است.

در جریان سه روز گذشته، چهار موتر مسافربری غیرنظامی تنها در شهر کابل هدف بمگذاری قرار گرفت که در آن بیش از ۲۰ نفر کشته و در حدود ۲۰ نفر دیگر زخمی شدند.

شورای امنیت ملی افغانستان امروز گفت که از آغاز روند خروج نیروهای بین‌المللی به اینسو، گروه طالبان ۱۴۵۵ حمله را در سراسر افغانستان انجام داده است.

بر اساس معلومات شورای امنیت ملی افغانستان تنها در یک هفته گذشته، ۶۳ غیرنظامی از سوی طالبان در بخش‌های این کشور کشته و ۱۲۶ تن دیگر زخمی شده اند.

این شورا همچنین افزود که این غیرنظامیان در نتیجۀ حملات تهاجمی و انفجار ماین‌های کنار جاده در ۲۷ ولایت این کشور کشته و زخمی شده اند که در میان آنان زنان و کودکان نیز شامل اند.

XS
SM
MD
LG