لینک های دسترسی

Breaking News

اتاق تجارت و صنایع از افزایش صادارات خبر داد


اتاق تجارت
اتاق تجارت

اتاق تجارت و صنایع افغانستان از افزایش صادارات و کاهش واردات افغانستان نسبت به سال گذشته خبر میدهد.

قربان علی حقجو رئیس اتاق تجارت و صنایع افغانستان می گوید که در مقایسه به سه ماه اول سال گذشته چهل درصد صادرات افغانستان افزایش یافته است.

اتاق تجارت و صنایع افغانستان می گوید که با وجود مشکلات و محدودیت امکانات، صادرات افغانستان در سه ماه اول امسال به یکصد میلیون دالر رسیده است، در حالیکه این رقم در سه ماه اول سال گذشته ۶۴ میلیون دالر ذکر گردیده بود.

رئیس اتاق تجارت و صنایع افغانستان علت افزایش صادرات کشور را کاهش آفات طبیعی ، بهبود وضعیت راه های ترانزیت و انتقال مواد و کاهش مشکلات در سرحدات با کشور های همسایه دانسته می گوید که هنوز هم تولیدات افغانستان با مشکلات چون پایین بودن کیفیت ، بسته بندی نادرست ، دریافت وجوه نقدی بی مورد، فساد اداری و عدم دسترسی به کمک های مالی مواجه است . آقای حقجو تاکید ورزید که اگر این چالش ها از میان برداشته شود صادارت افغانستان افزایش چشمگیری خواهد داشت.
صادرات افغانستان در مقایسه با سال گذشته چهل فیصد افزایش یافت
please wait

No media source currently available

0:00 0:06:52 0:00

اتاق تجارت و صنایع افغانستان می گوید که در حال حاضر تولیدات و محصولات افغانستان به کشور های پاکستان ، هندوستان ، آسیای مرکزی ،چین، روسیه ، و کانادا صادر میشود و تلاش ها برای گسترش این صادرات به تمام کشور ها به ویژه ایالات متحده امریکا ادامه دارد.
اتاق تجارت و صنایع می گوید که کاهش ارزش شاخص پول افغانستان در برابر اسعار خارجی باعث کاهش صادارت ، خرید و فروش کالا ها و محصولات شده است که باید تدابیر جدی برای جلو گیری از آن اتخاذ گردد.
این در حالیست که عمده ترین صادرات افغانستان را میوه خشک، قالین و دیگر تولیدات زراعتی تشکیل میدهد و به گفته رئیس اتاق تجارت و صنایع افغانستان هنوز در بخش دیگر تولیدات عمده ان کشور که شامل سنگ های قیمتی و چوب تولید شده از جنگلات ان کشور است، اکثر این تولیدات بدلیل فساد و موجودیت مشکلات امنیتی در برخی مناطق، بشکل قاچاق و از طریق کشور های دیگر وارد بازار های جهان میشود.
XS
SM
MD
LG