لینک های دسترسی

Breaking News

هوش مصنوعی فیسبوک چهرۀ کاربر را می‌شناسد


آیفون ده تغیرات اندک را در چهره کاربر تشخیص داده و او را می شناسد
آیفون ده تغیرات اندک را در چهره کاربر تشخیص داده و او را می شناسد

فیسبوک سیستم شناسایی چهره را بهبود بخشیده و با کمک هوش مصنوعی چهرۀ کاربران را در عکس های نشر شده در این شبکۀ اجتماعی بهتر از گذشته شناسایی می‌کند.

بهبود در سیستم شناسایی چهره در پر طرفدارترین شبکۀ اجتماعی جهان سهولت‌هایی را برای کاربران به میان می آورد. از جمله اگر کاربر دیگری بدون اجازه عکس شما را به نام خود نشر کند، فیسبوک به شما اطلاع می دهد.

همچنان اگر کاربرانی که در جمع دوستان شما استند و عکس را که شما دوست ندارید در این شبکه پخش کنند و حتی شما را "تگ" هم نکنند، فیسبوک به شما اطلاع خواهد داد.

در مورد دوم اگر چه شما حق حذف کردن عکس را از صفحه دوست تان نخواهید داشت، ولی می‌توانید در این رابطه شکایت تان را درج کنید و فیسبوک بعد از مرور آن تصمیم خواهد گرفت.

بهبود سیستم شناسایی چهره در فیسبوک افراد نابینا را نیز کمک می‌کند تا در مورد تصاویر پخش شده در این شبکه معلومات دقیق تر به دست آرند.

فیسبوک با کمک هوش مصنوعی افراد موجود در عکس ها را با پخش صدا معرفی می‌کند و حتی در شماری از موارد موقعیت و فضای عکس را نیز تعریف می کند. این بهبود نابینایان را کمک خواهد کرد تا از محتویات نشر شده در فیسبوک بهتر استفاده کنند.

تکنالوژی شناسایی چهره در سال ۲۰۱۰ در فیسبوک اضافه شد، اما بسیار ابتدایی بود و تنها هویت افراد موجود در عکس های پخش شده را پیشنهاد می کرد.

فیسبوک بعد از آمیختن اطلاعات و واکنش های میلیاردها کاربر در سراسر جهان به تاریخ ۱۹ دسامبر سال روان سیستم جدید شناسایی چهره را معرفی کرد.

به گفتۀ مسوولان فیسبوک، این سیستم جدید تمام کاربران فیسبوک را کمک خواهد کرد تا از محتویات نشر شده در این شبکه بهتر استفاده کنند.

فیسبوک که پرطرفدارترین شبکۀ اجتماعی در جهان است، از آغاز فعالیت اش در سال ۲۰۰۴ تا به امروز بسیار تغییر کرده و بهتر شده است.

XS
SM
MD
LG