لینک های دسترسی

Breaking News

عضو ولسی جرگۀ افغانستان در انفجار زخمی شد


جمال الدین فکوری بهشتی نمایندۀ مردم بامیان در ولسی جرگه است
جمال الدین فکوری بهشتی نمایندۀ مردم بامیان در ولسی جرگه است

فکوری بهشتی عضو ولسی جرگۀ افغانستان حوالی ساعت ۸:۳۰ صبح چهارشنبه در اثر انفجار در ساحۀ قلعۀ ناظر حوزۀ ششم امنیتی شهر کابل زخمی شد.

انفجار زمانی به وقوع پیوست که کاروان موترهای جمال‌الدین فکوری بهشتی نمایندۀ مردم بامیان در ولسی جرگه از ساحه در حال عبور بود.

عبدالرؤوف ابراهیمی رئیس ولسی جرگه در جلسۀ عمومی این مجلس گفت، در این انفجار آقای فکوری با پسرش زخمی شده اند. آقای ابراهیمی افزود که این عضو ولسی جرگه برای تداوی به شفاخانه امنیت ملی منتقل شده است.

یک منبع وزارت داخله افغانستان به صدای امریکا گفت، این انفجار ناشی از ماین جاسازی‌شده دست‌ساز بوده است که در مقابل مسجد الزهرا در ساحۀ قلعۀ ناظر از مربوطات حوزه ششم کابل، موتر بهشتی را هدف قرار داده است.

به گفتۀ منبع، در این انفجار، به شمول پسر و رانندۀ آقای بهشتی، چهار تن زخمی شده اند. شاهدان رویداد می‌گویند که در این انفجار یکی از موترهای فکوری بهشتی نیز تخریب شده است.

عبدالرؤوف انعامی منشی ولسی جرگه در جلسۀ امروز گفت، ریشه‌های این حمله سوءقصد بر عضو شورای ملی، پیامد مذاکرات سه جانبۀ مسکو است که با اشتراک چین، روسیه و پاکستان، بدون حضور افغانستان به تازگی برگزار گردید.

در هشت روز گذشته، این دومین حمله بالای اعضای ولسی جرگۀ افغانستان است.

روز دوشنبۀ هفتۀ گذشته، سه مهاجم انتحاری وابسته به گروه طالبان، بر منزل معلم میر ولی یک نمایندۀ مردم هلمند در ولسی جرگه حمله کردند.

در آن حمله، معلم میر ولی خودش زخمی شد و به شمول دو عضو خانواده‌اش پنج تن کشته شدند.

XS
SM
MD
LG