لینک های دسترسی

Breaking News

شوهرم مرا به مواد مخدر معتاد کرد- فرزانه


عکس: آرشیف
عکس: آرشیف

فرزانه، یک تن از معتادان که در یکی از شفاخانه‌های ترک اعتیاد در شهر کابل زیر درمان قرار دارد، شوهرش را مسبب اعتیاد خود و استعمال مواد مخدر می‌داند.

او که باشندهٔ اصلی ولایت میدان‌وردک است، بیش از ۱۰ سال است که مواد مخدر استعمال می‌کند. با اینکه فرزانه سه بار موفق به ترک مواد مخدر شده اما هر بار پس از بازگشت به خانه توسط شوهرش که او نیز معتاد است، به استعمال مواد مخدر رو آورده است.

او اکنون با دو فرزندش برای چهارمین بار تحت درمان قرار گرفته است و امیدوار است این بار بتواند اعتیاد را ترک کند. او گفت: "آخرین بار که مواد مخدر را ترک کرده بودم، با لت و کوب شوهرم مجبور شدم تا برایش مواد مخدر تهیه کنم و همان زمان دوباره خودم هم مواد مخدر استعمال کردم."

فرزانه با روایت این تجربه اش به صدای امریکا گفت:" نیم شب شوهرم من را پشت مواد می‌فرستاد و من را لت و کوب کرد. زمانیکه از دروازه بیرون شدم برایش گفتم اگر طالبان من را ایستاده کرد که در این وقت شب چی می‌کنی، برایشان می‌گویم که شوهرم من را پشت مواد مخدر روان کرده است. شوهرم ترسید و من را به خانه آورد ولی فردای آن روز مواد مخدر را آوردم و برایش گفتم بیا که هر دوی ما یک جا بکشیم."

در مرکز تداوی معتادان زن شماری زیادی از زنان معتاد وجود دارد که بارها درمان شده‌اند اما دوباره معتاد شده‌اند. شمار زیادی از آنان شوهران معتاد خود را عامل معتاد شدن شان می‌خوانند.

XS
SM
MD
LG