لینک های دسترسی

Breaking News

هشدار فاوچی به سنای امریکا: بازگشایی فوری تشبثات خطر مرگ دارد


انتونی فاوچی، رییس انستیتیوت ملی امراض انتانی امریکا به مجلس سنای امریکا هشدار داد که شتاب‌زدگی برای بازگشایی تشبثات منجر به "مرگ و رنج بیهوده" خواهد شد.

افزون بر آقای فاوچی و سه مقام دیگر ارشد صحی امریکا امروز سه شنبه ۱۲ می (۲۳ ثور) از طریق تماس ویدیویی به مجلس سنای امریکا در مورد بحران کروناویروس معلومات دادند.

آقای فاوچی گفت: "اگر مقام‌های محلی و ایالتی محدودیت‌های وضع شده را با شتاب رفع کنند، شاهد پیامدهای جدی مشقت‌بار، مرگ و زیان بیشتر اقتصادی خواهیم بود".

با وصف تلاش برای انجام آزمایشات بیشتر و تولید واکسین کروناویروس، به گفتۀ آقای فاوچی و دیگر مقام‌های ارشد صحی امریکا تهدید و خطر ناشی از همه‌گیری کروناویروس پابرجاست.

دونالد ترمپ، رییس جمهور ایالات متحدۀ امریکا برای بازگشایی فوری تشبثات تلاش دارد، زیرا انسداد تشبثات سبب افزایش شدید بیکاری و رکود اقتصادی امریکا شده است.

حکومت ایالات متحده می‌خواهد با در نظرداشت سفارشات طبی برای محدود کردن انتشار کروناویروس، در یک رویکرد سه مرحله‌ای، تشبثات را دوباره فعال کند.

اما پیش از تطبیق این سه مرحله باید واقعات مثبت کروناویروس در هر ایالت در مقایسه با دو هفته پیش، سیر نزولی را به خود بگیرد.

تا حال جز شهر نیویارک که محراق کروناویروس در امریکا است، شاهد کاهش واقعات بوده است، در سایر ایالت‌ها وضعیت کماکان در حال خود باقی است.

ایالات متحدۀ امریکا بیشترین شمار مبتلایان و تلفات ناشی از کروناویروس را در جهان دارد و بر اساس آمار پوهنتون جانس هاپکینز تا چاشت سه شنبه ۱۲ می شمار واقعات کروناویروس در ایالات متحده به یک میلیون و ۳۵۸ هزار و مرگ و میر ناشی از آن به ۸۱۶۵۰ نفر رسیده است.

XS
SM
MD
LG