لینک های دسترسی

Breaking News

تطبیق واکسین کووید۱۹ به کودکان کمتر از پنج سال در امریکا آغاز می‌شود


Polio Vaccine
Polio Vaccine

ادارهٔ غذا و دوای ایالات متحده روز جمعه ۱۷ جون (۲۷ جوزا) مجوز استفادهٔ اضطراری واکسین‌‌های فایزر و مودرنا را برای کودکان کمتر از پنج سال منظور کرد.

قرار است روند تطبیق واکسین هفتهٔ آینده آغاز شود و تقریباً ۱۸ میلیون کودک زیر پنج سال در امریکا واجد شرایط دریافت واکسین کووید۱۹ خواهند شد.

جو بایدن، رییس‌جمهور ایالات متحده در بیانیه‌ای گفت: "امروز روز تسکین بزرگی برای والدین و خانواده‌ها در سراسر امریکا است. "

روند واکسیناسیون کووید۱۹ حدود یک و نیم سال پیش با تطبیق واکسین به افراد مسن و آسیب‌پذیر در ایالات متحده آغاز شد.

مرکز وقایه و کنترول امراض ایالات متحده که نحوهٔ تطبیق واکسین را توصیه می‌کنند، بحث در مورد واکسین دو دوزه مودرنا و سه دوزهٔ فایزر را برای کودکان کمتر از پنج سال روز جمعه آغاز کرده و قرار است روز شنبه ۱۸ جون نتایج آنرا اعلام کنند.

تایید نهایی قرار است به زودی از سوی داکتر روشل والنسکی، رییس مرکز وقایه و کنترول امراض ایالات متحده صورت بگیرد.

آقای والنسکی گفت که مرگ و میر کودکان به دلیل ابتلا به کروناویروس بیشتر از انفلوینزا بوده و افزود: "بنابراین من در واقع فکر می‌کنم که ما باید از کودکان خردسال محافظت کنیم، همچنین از همه به ویژه بزرگ سالان با تطبیق واکسین محافظت کنیم."

ادارهٔ غذا و دوای ایالات متحده همچنین استفاده اضطراری واکسین مودرنا برای کودکان از پنج سال به بالا را منظور کرد. پیش از این تنها گزینه برای این گروه سنی واکسین فایزر بود.

در حالی که کودکان خردسال معمولاً کمتر از کودکان بزرگتر و بزرگسالان به بیماری کووید۱۹ مبتلا می‌شوند، اما بستری شدن آنان در جریان موج نوع اومیکرون این بیماری افزایش یافته است.

داکتر پیتر مارکس، رییس واکسین ادارهٔ غذا و دوای امریکا در یک نشست خبری گفت: "هر دو واکسین با در نظرداشت ساینس و مصوونیت مجاز شده اند. "

واکسین فایزر برای کودکان زیر پنج سال یک دهم حصهٔ دوز بزرگسالان است. برای این گروه سنی سه دوز واکسین فایزر – دو دوز به فاصله سه هفته و دوز آخری پس از دو ماه – توصیه می‌شود.

واکسین مودرنا یک چهارم حصهٔ دوز بزرگسالان است و در دو دوز و به فاصله چهار هفته تطبیق خواهد شد. اطفال آسیب پذیر می‌توانند دوز سوم را نیز یک ماه پس از دوز دوم دریافت کنند.

هر دو واکسین برای کودکان بزرگتر از شش ماهه توصیه شده است. ده‌ها کشور از جمله چین در حال حاضر کودکان زیر پنج سال را با انواع دیگر واکسین می‌کنند.

براساس داده‌های دولتی، بیماری کووید۱۹ تاکنون جان حدود ۴۴۰ کودک زیر پنج سال را در ایالات متحده گرفته است.

XS
SM
MD
LG