لینک های دسترسی

Breaking News

فرانسه، برازیل و پرتگال به دور حذفی جام جهانی صعود کردند


فرناندوس بازیکن شماره هشت پرتگال که دو گول رقابت با یوروگوای را به ثمر رساند.
فرناندوس بازیکن شماره هشت پرتگال که دو گول رقابت با یوروگوای را به ثمر رساند.

با پایان دور دوم رقابت های گروهی جام جهانی قطر به روز دوشنبه ۲۸ نومبر، پس از فرانسه،پرتگال و برازیل جایگاه خود را در دور حذفی این جام یقینی ساختند.

تیم پرتگال پس از یک رقابت حمله یی و تکتیکی در برابر یوروگوای، دو مقابل صفر به پیروزی رسید و شش امتیازه شد.

تیم پرتگال پیروزی با یوروگوای را، مدیون کوستا دروازه بان و فرناندوس مهاجم این تیم است. دو مهار "حیاتی و یک به یک" مهاجم تیم یوروگوای توسط کوستا دروازه بان تیم پرتگال، نتیجه را به نفع پرتگال حفظ کرد.

گول های پرتگال در دقایق ۵۴ و ۹۳ بازی توسط فرناندوس شماره هشت این تیم به ثمر رسید. گول نخست که با یک ضربۀ قوسی به سمت گول پرتاب شده بود، پس از تلاش کریستیانو رونالدو برای سر زدن آن، نخست به نظر می رسید که رونالدو زنندۀ گول است اما بعداً مشخص شد که توپ به سر رونالدو تماس نکرده بود.

گول که از توسط فرناندوس بازیکن خط میانۀ تیم پرتگال به ثمر رسید و نخست فکر شد که به سر رونالدو تماس کرده است
گول که از توسط فرناندوس بازیکن خط میانۀ تیم پرتگال به ثمر رسید و نخست فکر شد که به سر رونالدو تماس کرده است

گول دوم که پیروزی پرتگال را در دقیقۀ ۹۳ بازی یقینی ساخت، از یک پنالتی به ثمر رسید که فرناندوس در خط جزا به دست آورد و ضربۀ پنالتی اش هم مثل همیشه "ضربۀ مختص به فرناندوس" را استفاده کرد و دومین و گول صعود به دور حذفی را وارد دروازۀ یوروگوای کرد.

در گروه H، برعلاوۀ پرتگال، گانا، کوریای جنوبی و یوروگوای حضور دارند که گانا با یک پیروزی شیرین در برابر کوریای جنوبی سه امتیازه شده و رقابت سوم سرنوشت تیم دوم این گروه را مشخص می سازد.

صعود برازیل و فرانسه

دو تیم دیگر جام جهانی فوتبال قطر که پس از دور دوم حضور شان را در رقابت های حذفی جام مشخص کرده اند، برازیل و فرانسه اند.

برازیل روز دوشنبه ۲۸ نومبر پس از یک بازی تکتیکی و نه چندان سرعتی با یک گول تیم سویس را شکست داد و شش امتیازه شد. سویس به یک پیروزی و سه امتیاز جایگاه دوم را در گروه G دارد.

کاسمیرو، بازیکن تجربه کار برازیل که با یک ضربۀ دیدنی از داخل محوطۀ جزا دروازۀ تیم سویس را باز کرد
کاسمیرو، بازیکن تجربه کار برازیل که با یک ضربۀ دیدنی از داخل محوطۀ جزا دروازۀ تیم سویس را باز کرد

اما فرانسه که قبل از برازیل و پرتگال نام خود را در فهرست تیم های راه یافته به دور حذفی ثبت کرده با دو پیروزی در برابر دنمارک و آسترالیا صدرنشین گروه D است.

دور سرنوشت ساز گروهی

دور سوم و سرنوشت ساز رقابت های گروهی جام جهانی فوتبال قطر، روز سه شنبه ۲۹ نومبر به گونۀ همزمان میان تیم های ایکوادور – سنیگال، هالند – قطر، ایران – ایالات متحده و انگلستان – ویلز برگزار می شود.

انگلستان چهار امتیاز، ایران سه امتیاز و ایالات متحده دو امتیاز دارد. ایران برای راهیابی به دور حذفی به یک مساوی یا برد نیاز دارد؛ حالانکه، ایالات متحده باید و باید ایران را شکست دهد تا به دور بعدی صعود کند.

انگلستان با مساوی یا هم شکست ویلز، راهی دور حذفی خواهد شد.

هالند و ایکوادور در گروه A هر دو چهار امتیازه اند و سنیگال سه امتیاز دارد. برد و باخت در این گروه سرنوشت دو تیم بعدی دور حذفی را مشخص خواهد ساخت.

XS
SM
MD
LG