لینک های دسترسی

Breaking News

۱۵ عضو القاعده در هلمند کشته شدند - وزارت دفاع


وزارت دفاع افغانستان می‌گوید که در نتیجۀ حملات هوایی نیروهای افغان در هلمند، دست‌کم ۱۵ عضو شبکۀ القاعده برای شبه جزیرۀ هند کشته شده اند.

فواد امان، معاون سخنگوی این وزارت روز دوشنبه ۲۸ دسمبر (هشتم جدی) به صدای امریکا گفت که این افراد که بیشتر شان شهروندان خارجی بودند در دو روز گذشته در ولسوالی ناوۀ این ولایت کشته شده اند.

آقای امان افزود که در این حملات دو عضو ارشد گروه طالبان که مسوولیت نگهداری "تروریستان خارجی" را داشته اند، کشته و دو تن دیگر آنان زخمی شده اند.

معاون سخنگوی وزارت دفاع افغانستان همچنان گفت که این اعضای طالبان فعالیت‌های شبکۀ القاعده را در ولایت هلمند نیز تسهیل می‌کردند.

او افزود: "هنوز هم متاسفانه رابطۀ القاعده با طالبان پا برجا است و جنگجویان القاعده در میان صفوف طالبان دیده می‌شوند. کسانی که در اثر ضربات هوایی در هلمند کشته شده اند، کسانی بوده اند که به طالبان چگونگی استفاده از ماین‌های کنار جاده و ساخت و ساز بم را آموزش می‌دادند."

بر اساس معلومات وزارت دفاع ملی افغانستان، این اعضای شبکۀ القاعده همچنان مسوولیت داشتند تا جنگجویان طالبان را در بخش چگونگی استفاده از سلاح‌های "سنایپر و دوربین‌های شب آموزش دهند".

معاون سخنگوی این وزارت همچنان گفت که در ماه‌های اخیر اعضای القاعده در جنگ با نیروهای امنیتی افغان سهم فعال داشته و برخی از رهبران و فرماندهان برجستۀ این شبکه که در پشتیبانی از طالبان در میدان‌های نبرد حضور داشتند، نیز کشته شده اند.

این در حالی است که ریاست امنیت ملی افغانستان به تاریخ ۲۴ اکتوبر (سوم عقرب) از کشته‌شدن ابو محسن المصری، فرد شماره دوم شبکۀ القاعده برای شبه جزیره هند در این کشور خبر داده بود.

این ریاست گفته بود که این عضو برجستۀ شبکۀ القاعده در یک عملیات ویژه نیروهای امنیت ملی افغانستان در ولایت غزنی کشته شده است.

ایالات متحدۀ امریکا به تاریخ ۲۹ فبروری سال روان توافقنامۀ صلح را با طالبان امضا کرد که قطع رابطۀ طالبان با گروه‌های دهشت افگن به شمول القاعده یکی از شرایط آن است.

XS
SM
MD
LG