لینک های دسترسی

Breaking News

تولد اولین کودک در امریکا از رحم پیوندی


اولین کودک در ایالت تکزاس ایالات متحده روز جمعه از رحم پیوند شده یک زن متولد شد.

مادر این کودک بدون رحم تولد شده بود. برای زنان که بدون رحم تولد شده اند، پیوند رحم یگانه راهی است که آنان می توانند حامله شوند.

کریگ سیوال، سخنگوی مرکز طبی پوهنتون بیلور، تولد این کودک را تایید کرد، اما در مورد جزئیات آن چیزی بیان نکرد. مقامات این شفاخانه هویت مادر کودک را به دلایل امور شخصی وی افشا نکرده اند.

مرکز طبی پوهنتون بیلور در اکتوبر ۲۰۱۶ اعلام کرد که در شفاخانۀ آن مرکز پیوند رحم در بدن چهار زن صورت گرفته است، اما به دلیل جریان ضعیف خون، رحم سه زن پس از پیوند، دوباره دور گردید. اما مقامات شفاخانه معلومات در شمار مجموعی پیوند های رحم که در آن مرکز صورت گرفته، چیزی بیان نکرده است.

اما مجلۀ تایمز گزارش داده است که مجموعاً هشت پیوند رحم در ایالات متحده صورت گرفته و از میان آنان حال یکی از زنان که رحم در بدنش پیوند شده است، حامله است.

قبل بر این، در سویدن اولین کودک از طریق رحم پیوندی تولد شده است.

تا حال، مجموعاً ۱۶ رحم در سراسر جهان پیوند شده است

داکتران طب می گویند که پیوند رحم زنانیکه مرده اند نیز می تواند به بدن زنان پیوند گردد.

داکتران ابراز امیدواری کرده اند که پیوند رحم در نهایت در بدن هزاران زنی که بدون رحم تولد شده باشند، صورت بگیرد و در نهایت آن زنان صاحب فرزند شوند.

زنانی که خواهان پیوند رحم اند باید سن شان بین ۲۰ تا ۳۵ سال باشد و دارای تخمدان سالم و طبیعی باشند و مشخص گردد که آیا آنان قابلیت حاملگی را دارند یا خیر؟

XS
SM
MD
LG