لینک های دسترسی

Breaking News

انتخابات امریکا؛ تاریخ نخستین مناظرۀ ترمپ و بایدن تعیین شد


دونالد ترمپ، نامزد حزب جمهوریخواه و جو بایدن، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ امریکا به تاریخ ۲۹ سپتمبر نخستین مناظرۀ شان را انجام می‌دهند و انتظار می‌رود که هر دو نامزد مناظرۀ سخت و مملو از انتقاد بر همدیگر داشته باشند.

مناظرات انتخاباتی در امریکا، به گونۀ سنتی فرصتی برای هر نامزد ریاست جمهوری است تا کارکرد گذشته و طرح خود را برای چهار سال ریاست جمهوری در خصوص مسایل بسیار مهم و اساسی ارایه کنند. نامزدان همواره در جریان مناظره بر رقیبان خود تاخته و انتقادات سختی از یک‌دیگر نیز می‌کنند.

جنیفر مرسیکا، استاد پوهنتون در ایالت تکزاس با اشاره به مناظرات انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ میان دونالد ترمپ و هلری کلنتن، نامزد حزب دموکرات در آن انتخابات می‌گوید که آقای ترمپ در این انتخابات نیز روش همسانی را در پیش خواهد گرفت.

به باور خانم مرسیکا، آقای ترمپ در این مناظره نیز به "حملات شخصی" توسل جسته و به جای به چالش کشیدن طرح، استدلال و برنامۀ رقیب‌اش بر شخصیت وی تاخته و او را "مسخره" خواهد کرد.

خانم مرسیکا می‌گوید که جو بایدن نیز مانند مناظرات انتخاباتی معاونین ریاست جمهوری در سال ۲۰۱۲ که پاول راین، رقیب جمهوریخواه خود را به نحوی مورد تمسخر قرارداد و بر وی خندید، اینبار نیز با عین روش از خود دفاع خواهد کرد، اما نه به شدتی که آقای ترمپ اینکار را می‌کند.

شکل مناظرات انتخابات ریاست جمهوری امریکا از سال ۱۹۶۰ به اینسو یکسان است و عموماً نامزدان به پرسش‌های مجری مناظره پاسخ می‌دهند و برای ارایۀ پاسخ وقت معین و مشخص دارند.

مناظره همچنین فرصتی برای هر نامزد است تا در مورد موضعگیری رقیب‌اش در خصوص مسایل مختلف معلومات حاصل کند و فرصتی است تا طرح و برنامۀ یکدیگر را به چالش کشیده و از خود دفاع کنند.

مناظرات انتخاباتی یکی از پربیننده‌ترین رویدادها در امریکا است. در سال ۲۰۱۶، نخستین مناظره میان دونالد ترمپ و رقیب‌اش هلری کلنتن حدود ۸۴ میلیون بیننده داشت و انتظار می‌رود که مناظرات امسال پربیننده تر از گذشته باشد.

با آنکه شمار زیاد رای‌دهندگان امریکایی از قبل نامزد مورد نظر شان را انتخاب کرده می‌باشند، مناظرات انتخاباتی فرصت خوبی برای نامزدان است تا توجه و حمایت آن رای‌دهندگانی را به خود جلب کنند که تا هنوز در مورد انتخاب شان تصمیم نگرفته اند.

بر اساس ارزیابی نهاد تحقیقاتی پیو، در انتخابات ۲۰۱۶ امریکا حدود ۱۰ درصد رای‌دهندگان در جریان مناظرۀ آقای ترمپ و خانم کلنتن و یا هم اندکی بعد از آن تصمیم گرفتند که به کدام نامزد رای‌ بدهند.

انتخابات ریاست جمهوری امریکا به تاریخ سوم نومبر سال روان برگزار می‌شود.

XS
SM
MD
LG