لینک های دسترسی

Breaking News

نخستین گردشگر زمین رهسپار مهتاب می‌شود


A boy searches for useable items at a garbage dump in Antang, Indonesia.
A boy searches for useable items at a garbage dump in Antang, Indonesia.

انسان یکبار برای کاوشگری روی کرۀ مهتاب پا گذاشته است، اما قرار است یک تاجر جاپانی توسط سفینۀ فضایی شرکت خصوصی سپیس اکس، برای گردشگری به مهتاب برود.

ایلن ماسک، بنیانگذار و مدیر شرکت فضایی سپیس اکس، شام دوشنبه در مراسمی در مقر این شرکت در شهر لاس انجلس امریکا، گفت که این مسافر یوکاسا مازاوا، تاجر ۴۲ سالۀ جاپانی است.

آقای مازاوا سفر به کره ماه را از بزرگترین آرزوهایش عنوان کرد و گفت "برای من این یک پروژۀ پر معنا است. من دربارۀ رفتن به کره ماه به عنوان نخستین مسافر عادی زیاد و عمیق فکر کرده ام. به اینکه چطور می توانم به جهان کمک کنم و اینکه این پروژه می تواند برای صلح جهانی مفید باشد هم فکر کرده ام. این همیشه آرزوی من بوده است."

این میلیادر جاپانی می گوید که در سفرش به کره ماه که قرار است در سال ۲۰۲۳ میلادی انجام شود، یک گروه هفت هشت نفره از هنرمندان را نیز با خود خواهد برد تا آثاری خلق کنند که امید و آرزوی سفر به ماه را در انسان‌ها القاء کند. او هشتگ #DearMoon را برای اینکار معرفی کرد.

بر اساس گزارش نشریۀ اقتصادی فوربس، آقای مازاوا حدود دو میلیارد دالر سرمایه دارد و تا حدی علاقمند جمع آوری آثار هنری است که به تازگی ۱۱ میلیون دالر را صرف خرید یک تابلوی ژان میشل باسکیت نقاش مشهور امریکایی هایتی تبار کرد.

XS
SM
MD
LG