لینک های دسترسی

Breaking News

ریزش برف در کابل و چندین ولایت هم‌زمان ادامه دارد


عکس: آرشیف
عکس: آرشیف

اداره هواشناسی افغانستان می‌گوید که ریزش برف در کابل و برخی از ولایت‌های این کشور از اوایل شب گذشته آغاز شده و تا اکنون ادامه دارد.

برف‌باری در حال حاضر به ویژه حومه‌های شهر کابل را سفید پوش کرده در سال جاری این نخستین بار است که پایتخت‌نشیان شاهد آن اند.

محمد نسیم مرادی، یکی از مسوولان اداره هواشناسی افغانستان روز چهارشنبه اول جنوری (۱۱ جدی) به صدای امریکا گفت این برفباری‌ها از سمت غرب افغانستان آغاز شده و در اکثر ولایات برف باریده است.

آقای مرادی افزود که بیشترین این برفباری‌ها در مناطق مرکزی، جنوب شرقی و شمال افغانستان بوده است. او گفت: "این برفباری‌ها و بارش باران در بسیاری از ولایات تا هفته پیش رو ادامه خواهد داشت".

در همین حال ریاست حفظ و مراقبت سالنگ‌ها می‌گوید که این شاهراه به دلیل برفباری‌ها و توام با وزش باد و طوفان به روی موترهای باربری مسدود شده است.

سمیع‌الله ولیزاده، آمر اجرایی این ریاست به صدای امریکا گفت که ادامه این برفباری‌ها، مانع تردد موترهای باربری در این مسیر شده و آنان از شب گذشته بدین سو موترهای باربری را در دو قسمت شاهراه سالنگ متوقف کرده اند.

آقای ولیزاده افزود که در حال حاضر ضخامت برف ۳۵ سانتی‌ متر بوده و احتمال ریزش برف تا ۲۴ ساعت آینده وجود دارد.

او همچنان از رانندگان خواست که با وسایل ایمنی به ویژه با زنجیر (چین) از این مسیر رفت و آمد کنند و سرعت، وزن و ارتفاع مجاز را هنگام عبور از این شاهراه در نظر داشته باشند.

اداره هواشناسی از ادامه ریزش برف و بارندگی‌های دوامدار در بسیاری از ولایت‌های کشور در ماه‌های پیش رو خبر می‌دهد؛ اما مسوولان در این اداره تاکید کرده اند که پیشبینی‌های آنان نشان می‌دهد که میزان برف و بارش باران در این کشور نسبت به سال گذشته کمتر خواهد بود.

XS
SM
MD
LG