لینک های دسترسی

Breaking News

اصابت هاوان طالبان در زابل؛ پنج غیرنظامی کشته و ۱۵ زخمی


مقام‌های محلی ولایت زابل می‌گویند که در نتیجۀ اصابت هاوان‌های پرتاب شده از سوی طالبان در شهر قلات مرکز این ولایت، پنج غیرنظامی جان باخته و ۱۵ تن دیگر زخمی شده اند.

میرویس ستانکزی، سخنگوی وزارت داخلۀ افغانستان روز جمعه ۳۰ جولای (هشتم اسد) به صدای امریکا گفت: "دشمن دیروز ساعت ۶:۰۰ شام انداخت سلاح ثقیله را بالای قرارگاه تولی اول قوماندانی امنیه ولایت زابل آغاز کرد و تا ساعت ۸:۰۰ ادامه داشت که در نتیجه پنج غیرنظامی کشته و ۱۵ تن دیگر، به شمول یک منسوب پولیس زخمی شده اند."

آقای ستانکزی افزود که بسیاری این هاوان‌ها بر منازل مسکونی اصابت کرده اند.

مقام‌های محلی ولایت زابل گفته اند که در میان قربانیان این حادثه زنان و کودکان نیز شامل اند. آنان همچنین گفته اند که تمامی مجروحین به شفاخانه‌ منتقل شده و وضعیت صحی شماری از زخمی‌ها وخیم است.

طالبان دست داشتن در این رویداد را کرده و گفته اند که این هاوان‌‌ها از سوی نظامیان افغان شلیک شده است.

این در حالی است که با تشدید جنگ میان نظامیان افغان و جنگجویان طالبان در اکثر ولایات افغانستان تلفات غیرنظامیان افزایش یافته است.

روز گذشته وزارت دولت در امور صلح افغانستان گفت که طالبان از آغاز سال روان خورشیدی تا کنون به گونۀ اوسط خشونت‌ها را ماهانه ۳۵ درصد افزایش داده اند که منجر به کشته و زخمی‌شدن پنج‌هزار و ۵۸۷ غیرنظامی شده است.

سید عبدالله هاشمی، رییس نظارت بر کاهش خشونت و آتش‌بس این وزارت به خبرنگاران گفت که طالبان در چهار ماه گذشتۀ خورشیدی – اول حمل تا آخر سرطان – ۹۳ حمله انتحاری، ۶۵۰ حمله راکتی، ۱۶۷۵ رویداد انفجاری، ۸۴۴ مورد کشتار هدفمند و ۶۲۳ مورد درگیری زمینی را در سراسر این کشور انجام داده اند.

آقای هاشمی افزود که در جریان این حمله‌های طالبان، دوهزار و ۵۶۶ غیرنظامی کشته و سه‌هزار و ۲۱ غیرنظامی دیگر زخمی شدند. او گفت که ۶۵۰ زن و ۹۲۵ کودک در میان کشته‌شدگان و ۲۹۰ زن و ۸۸۸ کودک در بین زخمیان شامل اند.

XS
SM
MD
LG