لینک های دسترسی

Breaking News

اصابت پنج میزایل به پایگاه نظامی عراق که میزبان سربازان امریکایی است


پایگاه هوایی عین الاسد در عراق که میزبان نیروهای ایالات متحده است (تصویر از آرشیف صدای امریکا)‌
پایگاه هوایی عین الاسد در عراق که میزبان نیروهای ایالات متحده است (تصویر از آرشیف صدای امریکا)‌

دو مقام امنيتی عراق روز دوشنبه ۳۰ می (نهم جوزا) گفتند که دست کم پنج میزایل به يک پايگاه اردوی عراق که ميزبان سربازان امريکایی است، در غرب آن کشور اصابت کرد.

به گفتهٔ یکی از این مقام‌های امنیتی عراق، میزایل‌های نوع گراد (Grad) در داخل پایگاه نظامی عین الاسد در ولایت انبار اصابت کردند، که به گفتۀ مقام‌های عراقی تلفاتی در پی نداشته، اما خسارات اندکی را به این پایگاه وارد کرده اند.

این مقام‌های امنیتی که نخواستند نام‌های شان در گزارش ذکر شود، همچنین گفته اند که این میزایل‌ها فقط در چند متری محلی اصابت کرده است که نیروهای ایالات متحده مستقر اند.

تا حال عاملان این حملات مشخص نشده است، اما ایالات متحده در گذشته ملیشه‌های مورد حمایت ایران را مسوول حملات بر پایگاه های قوای امریکایی مستقر در عراق قلمداد کرده اند،‌ به شمول حمله بر سفارت ایالات متحده در بغداد، پایتخت عراق.

در گذشته این گونه حملات به کرات در عراق صورت می گرفت، اما در ماه های اخیر، کاهش یافته است.

ایران در ماه مارچ سال روان میلادی شهر اربیل واقع در شمال عراق را هدف چندین میزایل بالستیک قرار داد و مقام های تهران ادعا کردند که آنان مراکز جاسوسی اسراییل را هدف قرار داده اند.

اما مقام های عراقی بعدها گفتند که تحقیقات آنان نشان می‌دهد که اسراییلی ها در آن منطقه حضور نداشتند. این حمله به مثابهٔ یک هشدار برای ایالات متحده که متحد سرسخت اسراییل است، نیز تلقی شد.

ایتلاف به رهبری ایالات متحده اخیراََ ماموریت جنگی خود را در عراق خاتمه داد، اما این ایتلاف هنوز هم نقش مشوره دهی را برای نیروهای عراق دارد تا آنان بر ضد تندروان گروه دولت اسلامی یا داعش مبارزه کنند.

XS
SM
MD
LG