لینک های دسترسی

Breaking News

کشته شدن سربازان ترکیه در عراق


شماری از سربازان ترکیه در عراق (تصویر از آرشیف صدای امریکا)‌
شماری از سربازان ترکیه در عراق (تصویر از آرشیف صدای امریکا)‌

نظامیان ترکیه روز یکشنبه ۲۹ می (هشتم جوزا) گفتند که در جریان عملیات قوای این کشور بر ضد "تندروان" کردی در شمال عراق،‌ دو سرباز آن کشور کشته شدند.

از روز سه شنبهٔ گذشته تا حال مجموعاََ هشت سرباز ترکی در عراق کشته شده اند.

به گفتهٔ نظامیان ترکیه،‌ یک سرباز آن کشور روز شنبه در اثر انفجار بم کنار جاده کشته شد و یک سرباز دیگر زخمی شد.

انادولو، خبرگزاری رسمی ترکیه، گزارش داده است که یک سرباز دیگر ترکیه که روز جمعه زخمی شده بود، در شفاخانه جان باخت.

ترکیه در سال روان میلادی چندین عملیات نظامی را بر ضد جنگجویان حزب کارگران کردستان (PKK) در عراق انجام داده است. انقره و متحدین غربی آن حزب کارگران کردستان را منحیث یک سازمان تروریستی قلمداد کرده اند.

حزب کارگران کردستان در منطقهٔ خودمختار کردستان عراق کمپ های آموزشی را ایجاد کرده است و از سال ۱۹۸۴ میلادی به این سو، حملات را بر ضد دولت ترکیه سازماندهی کرده است. در اثر حملات جنگجویان حزب کارگران کردستان ۴۰ هزار نفر کشته شده اند که اکثر آنان را غیر نظامیان تشکیل می دهند.

انقره از ماه اپریل سال روان میلادی به این سو عملیات نظامی را بر ضد جنجگویان حزب کارگران کردستان در عراق و سوریه انجام داده است.

رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه،‌ دوشنبهٔ گذشته گفت که به زودی عملیات تازهٔ نظامی را در شمال سوریه انجام خواهد داد تا از این طریق "زون امنیتی" ۳۰ کیلومتری را در امتداد سرحد خود ایجاد کند.

ترکیه از سال ۲۰۱۶ میلادی به این سو،‌ تا حال سه بار حملات تهاجمی را بر ضد جنگجویان کردی در سوریه انجام داده است،‌ جنگجویانی که ایالات متحده را در جنگ بر ضد گروه دولت اسلامی یا داعش حمایت کرده است.

حکومت ترکیه گروه موسوم به واحد حراست از مردم را منحیث یک گروه "تروریستی" تلقی می کند و ادعا کرده است که جنگجویان آن با حزب کارگران کردستان (PKK) وابسته اند. حزب جدایی طلب کارگران کردستان از چندین دهه به این سو بر ضد حکومت ترکیه می‌جنگد.

XS
SM
MD
LG