لینک های دسترسی

Breaking News

امدادگر جاپانی در ننگرهار کشته شد


داکتر ناکامورا به پاس خدمات‌اش در افغانستان تابعیت افتخاری این کشور را بدست آورده بود.
داکتر ناکامورا به پاس خدمات‌اش در افغانستان تابعیت افتخاری این کشور را بدست آورده بود.

مقام‌های محلی ولایت ننگرهار می‌گویند که شش نفر به شمول یک افغان چاپانی‌ تبار در گلوله‌باری افراد مسلح ناشناس در شهر جلال‌آباد کشته شدند.

عطاالله خوگیانی، سخنگوی والی ننگرهار به صدای امریکا گفت که هدف گلوله‌باری افراد مسلح بر موتر حامل کارمندان این موسسه، داکتر تتسو ناکامورا، شهروند جاپان و رییس نهاد خیریۀ (پی.ام.اس) بوده که وی به دلیل جراحت شدید جان باخته است.

این رویداد حوالی ساعت ۸:۰۰ صبح امروز چهارشنبه ۴ دسمبر (۱۳ قوس) اتفاق افتاده و افراد مسلح ناشناس پس از این رویداد از محل فرار کرده اند.

مقام‌های محلی ننگرهار گفته اند که داکتر ناکامورا در این رویداد به گونۀ شدید زخمی شده بود و هنگامی که می‌خواستند وی را از طریق هیلیکوپتر به شفاخانه بگرام منتقل کنند، در مسیر راه جان داده است.

محمد اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان پارسال به پاس خدمات آقای ناکامورا به وی شهروندی افتخاری افغانستان را اعطا کرد.

سخنگوی والی ننگرهار تاکید کرد که پنج تن دیگر به شمول سه محافظ، راننده و یک کارمند این موسسه جاپانی کشته نیز کشته شده اند.

فرید خان سخنگوی، فرماندهی پولیس ننگرهار به صدای امریکا گفت که پولیس تحقیقات‌اش را در این مورد آغاز کرده و تلاش‌ها برای بازداشت عاملان این رویداد جریان دارد.

داکتر تتسو ناکامورا از حدود ۱۸ سال بدین سو، در ولسوالی‌های شیوه، کامه و برخی از ولسوالی‌های دیگر ننگرهار در بخش مدیریت آب کار می‌کرد و در این ولسوالی‌ها با ساختن سربند، زمینه آبیاری هزاران جریب زمین زراعتی را فراهم ساخته است.

تا اکنون فرد و یا گروهی مسوولیت این حمله را به عهده نگرفته است. طالبان گفته اند که در این رویداد نقشی ندارند.

XS
SM
MD
LG