لینک های دسترسی

Breaking News

حملۀ انتحاری در پاکستان پنج کشته بر جا گذاشت


에마뉘엘 마크롱 프랑스 대통령이 파리 앵발리드에서 아프리카 말리 사헬지대 대테러작전 수행 중 숨진 프랑스 장병 13명의 시신이 든 관 앞에서 경의를 표하고 있다. 
에마뉘엘 마크롱 프랑스 대통령이 파리 앵발리드에서 아프리카 말리 사헬지대 대테러작전 수행 중 숨진 프랑스 장병 13명의 시신이 든 관 앞에서 경의를 표하고 있다. 

حملۀ انتحاری در بیرون یک دفتر حکومتی پاکستان، روز چهار شنبه منجر به کشته شدن پنج نفر شد.

یک شاخۀ تحریک طالبان پاکستانی مسوولیت این حملۀ مرگبار را بر عهده گرفت. این حمله در منطقۀ گالانی مومند اجنسی واقع در شمالغرب پاکستان در نزدیکی مرز با افغانستان صورت گرفته است.

نظامیان پاکستانی با نشر اعلامیه ای گفته اند که مهاجم انتحاری زمانی مواد انفجاری خود را منفجر کرد که قوای امنیتی آن کشور، شخص انتحار کننده را متوقف کردند. به گفتۀ نظامیان پاکستانی، قوای امنیتی انتحاری کنندۀ دومی را در منطقه با ضرب مرمی از پا در آوردند.

گروه جماعت احرار مربوط تحریک طالبان پاکستانی که مسوولیت این حمله را بر عهده گرفته است، از طریق ارسال ایمیل به خبرنگاران همچنین مسوولیت حمله روز دوشنبه در لاهور را بر عهده گرفته است. در آن حمله ۱۳ نفر به شمول پنج پولیس پاکستانی کشته شدند.

گروه جماعت احرار گفته است که حملۀ لاهور آغاز حملات آن گروه در برابر حکومت پاکستان، قوای امنیتی، قضایی و احزاب سیاسی سکولار در آن کشور است.

خبرگزاری رویترز گزارش می دهد که در سال های اخیر امنیت در پاکستان بهبود یافته است، اما گروه های اسلامگرا هنوز هم به مثابۀ یک تهدید امنیتی در آن کشور تلقی می شوند. در سال ۲۰۱۴ میلادی، حکومت پاکستان عملیات تهاجمی را در مناطق شمالغربی پاکستان بر ضد تندروان راه اندازی کرد. با آنهم تندوران گاه گاهی قادر بوده اند تا به حملات شان ادامه دهند.

سال گذشته نیز همین گروه های تندرو مسوولیت حمله بمی را در یک پارک شهر لاهور در روز عید پاک بر عهده گرفتند که در نتیجۀ آن بیش ۷۰ نفر کشته شدند.

XS
SM
MD
LG