لینک های دسترسی

Breaking News

حمله بر محفل عروسی در یمن، پنج کشته برجا گذاشت


عکس:‌ آرشیف
عکس:‌ آرشیف

اصابت یک راکت بر یک سالون عروسی در شهر حدیده یمن روز جمعه اول جنوری (۱۲جدی) پنج کشته و هفت زخمی برجا گذاشت.

حکومت یمن و شورشیان حوثی یکدیگر را به این حمله متهم کرده اند که نزدیک میدان هوایی حدیده در مرز بین نیروهای حکومتی و شورشیان حوثی رخ داد.

یک شاهد عینی به خبرگزاری فرانس پرس گفت:" انفجار در دروازه ورودی یک ساختمان که چندین سالون عروسی در آن موقعیت دارد،رخ داد. " این مراسم به مناسبت عروسی یکی از طرفداران نیروهای حوثی گرفته شده بود.

مقامات محلی نیز تایید کرده اند که در اثر اصابت یک گلولهٔ توپ پنج زن کشته و هفت نفر دیگر، به شمول کودکان زخمی شده اند.

جنرال سادک دوید، نماینده دولت به رسمیت شناخته شدهٔ یمن در کمیسیون مشترک نظارت بر آتش بس در ملل متحد ضمن محکوم کردن این حمله آنرا "یک جنایت ناپسند توسط حوثی ها علیه غیرنظامیان" خواند.

در همین حال محمد ایاچی، والی نام نهاد حوثی‌ها در حدیده به تلویزیون المسیره، که توسط شورشیان شیعه اداره می شود، گفت که "نیروهای متجاوز هرگز از سرزنش دیگران برای جنایات خود دریغ نمی کنند".

باووجودیکه از ماه دسمبر ۲۰۱۸ آتش بس قسماً در حدیده رعایت می‌شود، اما بر علاوه این حادثه، در چهاردسمبر، چند روز پس از بمباران مناطق مسکونی که منجر به کشته شدن پنج کودک و سه زن شد، دست کم هشت نفر در حملات بمبی در یک مجتمع صنعتی نیز کشته شده اند.

این در حالیست که دو روز پیش از این حادثه حد اقل ۲۶ تن در اثر انفجار های در میدان هوایی شهر جنوبی عدن هنگام ورود وزرای دولت به این میدان نیز جان باختند.

ایتلاف به رهبری عربستان در ماه مارچ ۲۰۱۵ پس از آن در یمن مداخله کرد که شورشیان حوثی حکومت به پشتیبانی این کشور را در اواخر سال ۲۰۱۴ از قدرت کنار زده و صنعا، پایتخت آن کشور را تصرف کردند.

XS
SM
MD
LG