لینک های دسترسی

Breaking News

سیلاب‌های تازه در افغانستان؛ شاهراه‌های کابل - ننگرهار و کابل - بامیان بسته شدند


مقام‌های طالبان می‌گویند که سرازیر شدن سیلاب‌های ناشی از باران‌های شدید در برخی از ولایات افغانستان در کنار تلفات جانی و خسارات مالی سبب مسدود شدن برخی از شاهراه‌های عمومی نیز شده است.

حنظله ملنگ، رییس ترانسپورت ولایت ننگرهار، روز یکشنبه ۲۴ جولای (دوم اسد) به خبرنگاران گفت که در اثر سرازیر شدن سیلاب‌ها شاهراه کابل – ننگرهار به روی تردد مردم بسته شده است.

او افزود که سیلاب‌ها در چندین محل در مسیر این شاهراه سرازیر شده که باعث تخریب شدن جادۀ عمومی شده است.

حنظله ملنگ افزود که تلاش‌ها برای بازگشایی این شاهراه ادامه دارد و از مسافرین این مسیر خواسته است که تا اطلاع بعدی از رفت و آمد از این مسیر خودداری کنند.

بر اساس معلومات طالبان شب گذشته سیلاب‌ها در ولسوالی‌های رودات، لعلپور و سرخ‌رود این ولایت صدها جریب زمین زراعتی را تخریب و حاصلات آن از بین برده است.

طالبان گفته اند که شب گذشته ولایات میدان وردک، پنجشیر، کابل و برخی ولایات دیگر نیز شاهد سرازیر شدن سیلاب‌ها بوده است.

فیض‌الله جلالی، رییس مبارزه با حوادث طبیعی میدان وردک، به خبرنگاران گفت که شنبه شب سیلاب‌ها در ولسوالی جلریز، نرخ و چک این ولایت سبب تلفاتی جانی و مسدود شدن شاهراه کابل – بامیان در مربوطات ولسوالی جلریز میدان وردک شده است.

رییس ادارۀ مبارزه با حوادث طبیعی میدان وردک اضافه کرد که در نتیجۀ این سیلاب‌ها، شش نفر در ولسوالی جلریز، چهار نفر در ولسوالی نرخ و دو تن دیگر در ولسوالی چک این ولایت ناپدید شده اند.

آقای جلالی افزود که در میان این افراد زنان و کودکان نیز شامل اند و تلاش‌ها برای پیدا کردن آنان جریان دارد.

بر اساس معلومات مقام‌های طالبان در اثر این سیلاب‌ها صدها جریب زمین زراعتی در این ولایات تخریب شده و مشکلات زیادی را به باشندگان آن به بار آورده است.

عبدالغنی برادر، معاون ریاست الوزرای طالبان، به نهادهای حکومت این گروه دستور داده است که با سیلاب‌زدگان هرچه زودتر رسیدگی کنند.

این در حالی است که ریاست هواشناسی افغانستان از احتمال باران نسبتاً شدید و سرازیر شدن سیلاب‌ها در برخی ولایات خبر داده است.

این ریاست گفته است که احتمال باران تا ۲۴ ساعت آینده در ولایات نورستان، بدخشان، کنر، لغمان، ننگرهار، پکتیا، پکتیکا، غزنی، کاپیسا، پنجشیر، کابل، پروان، میدان وردک، لوگر، خوست، دایکندی، ارزگان، غور، قندهار، هلمند، نیمروز، فراه، هرات و زابل وجود دارد.

XS
SM
MD
LG