لینک های دسترسی

Breaking News

تلفات و خسارات طوفان ایرما در ایالت فلوریدای امریکا


طوفان ایرما که یکی از مخربترین وقویترین طوفان های اوقیانوس اطلس شناسایی شده است، در حال عبور از ایالت فلوریدا میباشد. این طوفان که اوایل صبح روز یکشنبه به فلوریدا رسید، در کنار بیجا ساختن میلیون ها نفر از باشندگان این ایالت، خسارات هنگفت را نیز به بار آورده است. باوجود آن که از تندی این طوفان کاسته شده، اما هواشناسان هشدار داده اند که خطرنات ناشی از آن ادامه خواهد داشت.

طبق تازه ترین گزارش ها در رسانه های امریکایی، تا کنون حد اقل چهار نفر در نتیجۀ طوفان ایرما در فلوریدا هلاک شده اند. پیش از این که به ایالت فلوریدا برسد، ایرما حد اقل ۲۷ نفر را در جزایر کارایب هلاک ساخت.

ادارۀ ملی هواشناسی امریکا امروز گزارش داد که میزان سیلابهای ناشی از طوفان ایرما در شهر جکسن ویل، ریکارد سیلابهای سال ۱۹۶۴ ناشی از طوفان موسوم به دورا را شکستاند.

در سراسر فلوریدا، حدود پنج میلیون و هشتصد هزار نفر از برق محروم شده اند. گسترۀ تخریبات در فلوریدا هنوز واضح نیست.

از لحاظ شدت، طوفان ایرما از کتگوری چهار، اکنون به کتگوری یک تنزیل یافته و بر اساس آخرین گزارش ها، به یک طوفان حاروی مبدل شده، اما دامنۀ امواج طوفان ایرما هنوز هم در حال گسترش است. شب گذشته این طوفان و باد های ناشی از آن با سرعت ۱۵۰ کیلومتر در ساعت در حرکت بود.

پس از اماج قراردادن ایالت فلوریدا، این طوفان حالا به سمت مناطق کوهستانی ایالت جورجیا، کارولینای جنوبی، الاباما و تینیسی در حرکت است. البته در کنار سیراش به استقامت شمال، هواشناسان گفته اند که این طوفان چرخ بادهای بزرگ و کوچک را نیز به همراه خواهد داشت.

باوجود آن که قوت طوفان ایرما کاهش یافته است، اما مقامات هشدار داده اند که خطرات ناشی از این طوفان ادامه خواهد داشت.

این طوفان عامل بیجاساختن بزرگترین رقم مردم در تاریخ ایالات متحده شمرده میشود. با وجود آن که میلیون ها نفر مجبور به ترک ایالت فلوریدا شده اند، بیش از ٧٥ هزار تن دیگر به چهار صد محل امن در سراسر فلوریدا پناه برده اند. فلوریدا سومین ایالت پرنفوس در ایالات متحده میباشد و انتظار میرود که خسارات ناشی از این طوفان، به میلیاردها دالر برسد.

XS
SM
MD
LG