لینک های دسترسی

Breaking News

آمیزش جنسی پشه‌ها؛ مبارزه با ویروس زیکا و تب استخوان شکن 


مقامات در ایالت فلوریدا می‌گویند که برای مبارزه با ویروس زیکا و دینگی یا تب استخوان شکن از پشه‌های کار خواهند گرفت که از نظر جنیتیک اصلاح شده اند.

قرار است که این طرح سال آینده عملی شود.

مقامات در جزایر کیس فلوریدا می‌گویند که پشه های غیربومی امراض مختلف را به انسان‌ها انتقال می‌دهند، به ویژه در جزایر کیس؛ جاییکه در جریان سال جاری ۵۰ مورد تب استخوان‌شکن گزارش شده است.

شرکت اوکسی‌تک میلیون‌ها پشهٔ نر را که از نظر جنیتیک اصلاح شده اند در این جزایر رها خواهند کرد تا با پشه‌های ماده آمیزش جنسی کنند؛ پشه‌های ماده‌ای که برای رفع نیازمندی به خون، انسان‌ها را می‌گزند.

پروتین موجود در بدن پشه‌های نر که انسان‌ها را نمی‌گزند، از نظر جنیتیک اصلاح شده خواهد بود. این پروتین سبب خواهد شد تا نسل آیندهٔ پشه‌های ماده زنده نماند و به این گونه نفوس این حشره کاهش خواهد یافت.

کیوین گرومان، یکی از دانشمندان اوکسی‌تک گفته است که این شرکت این نوع پروژه‌ها را به گونه موفقانه در جزایر کیمان و برازیل عملی کرده است.

او گفت که در جریان این پروژه‌ها میلیارد‌ها پشهٔ اصلاح شده را در این ساحات رها کرده اند و هیچ خطری را متوجه محیط یا انسان‌ها نکرده است.

با آنهم، برخی از مقامات محیط زیست ایالت فلوریدا می‌گویند که استفاده از موجوداتی که از نظر جنیتیک اصلاح شده باشند، توازن طبیعی زمین را برهم خواهد زد.

با وجود نگرانی‌ها، اعضای بورد مبارزه با پشه جزایر کیس فلوریدا با چهار رای موافق و یک رای مخالف تطبیق این پروژه را منظور کردند.

XS
SM
MD
LG