لینک های دسترسی

Breaking News

زن جوان و مادر چهار کودک پس از چهار سال ترک اعتیاد کرد


زن جوان و مادر چهار کودک پس از چهار سال ترک اعتیاد کرد
please wait

No media source currently available

0:00 0:01:35 0:00

شرح بیشتر را در این گزارش دنبال کنید.

رعنا که ۲۷ سال عمر دارد به تشویق یک عضو معتاد خانواده اش در ایران به مواد مخدر رو آورده بود.

او که هم اکنون چهار فرزند دارد و نمی‌خواهد که چهره اش به تصویر کشیده شود٬ با تشویق دوستان خود موفق به ترک اعتیاد شده است.

رعنا می‌گوید که برادر شوهرش در ایران وی را تشویق کرد تا به خاطر رهایی از درد و ناراحتی تریاک استفاده کند. این بانو بیش از چهار سال تریاک و هیروین استفاده کرده است.

رعنا می‌گوید: "برادر شوهرم معتاد بود. در خانه ما بسیار زیاد جنجال و ناراحتی بود او من را تشویق کرد که تریاک استفاده کنم و چهار سال تریاک استفاده کردم."

ریاست مبارزه با مواد مخدر بامیان پیش از این گفته بود که بسیاری از خانواده های افغان که به ایران مهاجر شده اند٬ معتاد به مواد مخدر شده اند و زنان این خانواده ها نیز توسط مردهای خانواده مجبور به استفاده از مواد مخدر شده اند.

رعنا از سایر زنان که معتاد به مواد مخدر است می‌خواهد که هرچه زودتر اعتیاد را ترک کنند زیرا این پدیده هیچ سودی برایش نداشته است.

  • 16x9 Image

    ظفر بامیانی

    ظفربامیانی از سال ۲۰۱۱ برای رادیو آشنا صدای امریکا با تهیه گزارش از ولایات بامیان، دایکندی و غزنی کار می کند. ظفر بامیانی از سال ۲۰۰۴ کار رسمی خبرنگاری را به حیث گزارشگر، گوینده خبر و تهیه کننده برنامه های فرهنگی با رادیوی محلی بامیان شروع کرد. ظفر مدت یک سال گزارشگر تلویزیون ملی در بامیان نیز بود. ظفر بامیانی فارغ التحصیل  رشته جامعه شناسی از پوهنتون بامیان است.

XS
SM
MD
LG