لینک های دسترسی

Breaking News

حکم دو سال و شش ماه زندان برای ۱۰ کمیشنر پیشین انتخاباتی


محکمه استیناف مرکز عدلی و قضایی و مبارزه با فساد اداری افغانستان ۱۰ کمیشنر پیشین کمیسیون‌های انتخاباتی را هر یک به دو سال و شش ماه زندان محکوم کرد.

این محکمۀ روز سه شنبه ۱۴ جنوری (۲۴ جدی) آغاز شد، اما به دلیل طولانی شدن محکمه، فیصله آن روز چهارشنبه صادر شد.

عبدالبدیع صیاد و عبدالعزیز آریایی، روسای پیشین کمیسیون مستقل انتخابات و شکایات‌ انتخاباتی افغانستان نیز شامل این افراد اند.

بر اساس معلومات لوی سارنوالی افغانستان این کمیشنران به کم‌کاری، سوء استفاده از صلاحیت و ابطال آرای یکی از نامزدان انتخابات پارلمانی متهم اند.

انیسه رسولی، قاضی محکمه روز چهارشنبه ۱۵ جنوری (۲۵ جدی) گفت: "این فصیله قاطع و نهایی نیست و یک محکمۀ دیگر نیز در پیشرو دارید که شما می‌توانید تمیز طلب شوید."

این در حالی است که محکمه ابتدایی مرکز عدلی و قضایی و مبارزه با فساد اداری حدود پنج‌ و نیم ماه پیش، این کمیشنران پانتخاباتی را هر یک به پنج سال زندان محکوم کرده بود.

عبدالعزیز آریایی، حمیرا حقمل، عبدالبصیر فایز، عبدالبدیع صیاد، وسیمه بادغیسی، معاذ الله دولتی، رفیع الله بیدار، عبدالقادر قریشی، ملیحه حسن و حفیظ‌ الله هاشمی شامل کمیشنران پیشین کمیسیون‌های انتخاباتی اند که توسط محکمه استیناف مرکز عدلی و قضایی افغانستان به زندان محکوم شده اند.

این در حالی است که دستگیر هدایت و علی رضا روحانی، دو کمیشنر پیشین کمیسیون شکایت‌های انتخاباتی از سوی محکمه ابتدایی بی‌گناه شناخته شده بودند.

XS
SM
MD
LG