لینک های دسترسی

Breaking News

ترمپ دوباره به فیسبوک و یوتیوب دسترسی یافت


دونالد ترمپ، رییس‌جمهور پیشین ایالات متحده، پس از بیش از دوسال دوباره به صفحات فیسبوک و یوتیوب خود دسترسی یافت.

او در نخستین پیام خود در صفحهٔ فیسبوک‌اش روز جمعه ۱۷ مارچ ( ۲۶ حوت)‌ در کنار یک ویدیوی ۱۲ ثانیه‌ای نوشت: "من برگشتم!"

ترمپ ۷۶ ساله که خود را دوباره برای رقابت در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ نامزد کرده است، طی دوسال گذشته نتوانسته است برای ۳۴ میلیون نفری که او را در فیسبوک و ۲.۶ میلیون نفری که او را در یوتیوب دنبال می‌کنند، محتوایی ارایه کند.

رسانه‌های اجتماعی معروف مانند تویتر، فیسبوک، انستاگرام و الفابت که گوگل و یوتیوب مربوط آن می‌شود، پس از حملهٔ حامیان رییس جمهور پیشین امریکا بر مقر کانگرس ایالات متحده، به تاریخ ششم جنوری سال ۲۰۲۱ حساب‌های رسمی آقای ترمپ را مسدود کردند. این رسانه‌های اجتماعی، آقای ترمپ را به تحریک خشونت متهم کرده بودند.

آقای ترمپ در آن زمان در یک بیانیه‌ای مطبوعاتی این تصمیم را "توهین" به میلیون‌ها پیرو و آنانی خوانده که برایش در انتخابات ریاست جمهوری رای داده بودند.

رهبران جمهوری‌خواه در کانگرس ایالات متحده از حذف ترمپ از فیسبوک به شدت خشمگین بودند، در حالی که گروهی از دموکرات‌ها از این شرکت خواسته بودند که این ممنوعیت را تمدید کند.

حساب تویتر رییس جمهور پیشین که ۸۷ میلیون دنبال کننده دارد نیز پس از حملهٔ ششم جنوری مسدود شد و او مجبور شد شبکه اجتماعی شخصی خود به نام Truth" Social" را راه اندازی کرد. ترمپ در شبکه شخصی خود کمتر از پنج میلیون دنبال کننده دارد.

ایلن مسک، مالک جدید تویتر، در ماه نومبر گذشته حساب کاربری ترمپ را در تویتردوباره فعال کرد، اما از آنزمان تا اکنون دونالد ترمپ تویتی نکرده است.

در تهیه این مطلب از گزارش‌های خبرگزاری رویترز و فرانس پرس استفاده شده است.
XS
SM
MD
LG