لینک های دسترسی

Breaking News

در عملیات نیروهای افغان در ننگرهار ۴عضو یک خانواده کشته شدند


یک مقام امنیتی در ولایت ننگرهار ادعا می‌کند که در عملیات نیروهای خاص افغان در ولسوالی بتی کوت این ولایت چهار عضو یک خانواده کشته شده اند.

این مقام امنیتی ولایت ننگرهار به شرط ذکر نشدن نامش، به رادیو آشنا – صدای امریکا گفت که نیروهای خاص افغان بر یک منزل مسکونی حمله کردند که در نتیجه آن چهار عضو یک خانواده کشته شدند.

منبع افزود که شب گذشته (۱۰ جوزا) در منطقۀ جانی خیل ولسوالی بتی کوت، در عملیات قطعه ۰۲، چهار عضو یک خانواده شامل یک پیرمرد، دو پسر و یک بردارزادۀ وی کشته و دو طفل این خانواده مجروح شدند.

به گفته منبع، نیروهای خاص افغان، چهار تن را نیز بازداشت کرده اند.

عبدالوهاب، ولسوال بتی کوت این رویداد را تائید کرد؛ اما در مورد آن جزئیات نداد.

عطالله خوگیانی، سخنگوی والی ننگرهار در صحبت با رادیو آشنا – صدای امریکا، عملیات نیروهای افغان را تائید کرد و گفت که در این عملیات به افراد ملکی نیز تلفات رسیده است.

اما افزود که تا اکنون حزئیات این رویداد، در دسترس آنان قرار نگرفته است.

سیف الله، باشنده محل به رادیو آشنا – صدای امریکا گفت که نیروهای خاص افغان حوالی ساعت ۱۱:۰۰ شب گذشته به منزل یک باشنده محل داخل شدند و چهار عضو این خانواده را کشتند.

در یک هفته اخیر، این دومین بار است که در عملیات نیروهای افغان در ولایت ننگرهار به افراد ملکی تلفات رسیده است.

مقام‌های ولایت ننگرهار گفته اند که روز دوشنبه هفته گذشته، در جریان عملیات نیروهای خاص افغان در ولسوالی چپرهار این ولایت، نُه تن شامل شش فرد ملکی کشته و هشت تن دیگر شامل یک زن، یک کودک و شش مرد نیز مجروح شدند.

حکومت افغانستان برای بررسی رویداد ولسوالی چپرهار یک هیأت را نیز گماشته؛ اما تا اکنون نتیجۀ این بررسی، با رسانه‌ها و مردم شریک نشده است.

XS
SM
MD
LG