لینک های دسترسی

Breaking News

چهار نفر پس از برفکوچ در دایکندی ناپدید شدند


شماری از باشندگان ولسوالی میرامور ولایت دایکندی ادعا دارند که در نتیجه پائین آمدن برفکوچ در روستای حصار رباط این ولسوالی، چهار نفر از روز گذشته بدین سو زیر برفکوچ گیر مانده اند.

نیک محمد، یکی از باشندگان روستای حصار رباط ولسوالی میرامور چهارشنبه (سوم دلو) به صدای امریکا گفت که از دیروز تا کنون بیش از ۱۰۰ باشندۀ محل در جستجوی این چهار نفر هستند اما تا کنون مردم محل موفق به نجات این افراد نشده اند.

او گفت "در ابتدا شش نفر از باشندگان این روستا زیر برفکوچ شده بودند اما دو نفر آنان توسط مردم محل نجات داده شد، ولی چهار نفر دیگر از ساعت ۱۲ بجه ظهر دیروز تا کنون در زیر برف مفقود اند".

باشندگان محل گفته اند که ادارۀ محلی و ریاست مبارزه با حوادث دایکندی تاکنون برای نجات افراد مفقود شده اقدام نکرده است و ممکن این چهار تن تلف شده باشند.

در همین حال، اسدالله سروری، رئیس مبارزه با حوادث دایکندی با تأیید این رویداد می‌گوید "ارتفاع برف در ساحۀ که برفکوچ شده بیش از هشت متر است و محلی که این چهار نفر در آنجا زیر برفکوچ شده اند نیز هنوز مشخص نشده اما گروه نجات مردمی در تلاش پیدا کردند آنان هستند".

وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث افغانستان به تازه‌گی اعلام کرده است که در جریان حدود دو هفتۀ گذشته، ۴۹ نفر در نتیجۀ حوادث طبیعی در کشور جان باخته اند.

  • 16x9 Image

    ظفر بامیانی

    ظفربامیانی از سال ۲۰۱۱ برای رادیو آشنا صدای امریکا با تهیه گزارش از ولایات بامیان، دایکندی و غزنی کار می کند. ظفر بامیانی از سال ۲۰۰۴ کار رسمی خبرنگاری را به حیث گزارشگر، گوینده خبر و تهیه کننده برنامه های فرهنگی با رادیوی محلی بامیان شروع کرد. ظفر مدت یک سال گزارشگر تلویزیون ملی در بامیان نیز بود. ظفر بامیانی فارغ التحصیل  رشته جامعه شناسی از پوهنتون بامیان است.

XS
SM
MD
LG