لینک های دسترسی

Breaking News

راه کابل ـ بامیان پس از یک‌شبانه روز دوباره باز شد


مقام‌های محلی بامیان می‌گویند که پس از یک شبانه روز،‌ مسیرهای بامیان،‌ غور، دایکندی و میدان وردک، با کابل را دوباره باز شده است.

این مسیر به دلیل ریزش برف باری‌ها روز گذشته بروی رفت و آمد مسافران به کابل مسدود شده بود.

به گفتۀ مقام‌ها کوتل‌های شاتو، قوناق، کوتل حاجی‌گگ و کوتل کرمان صبح امروز توسط وسایط برف پاکی ریاست فواید عامه و شرکت‌های قراردادی بازگشایی شده است.

غلام نبی قنبری، سرپرست ریاست فواید عامه بامیان امروز شنبه (۱۵ جدی) به رادیو آشنا_صدای امریکا گفت: "تا حوالی ساعت ۱۰ صبح امروز تمام مسیرهای بامیان به کابل، غور، دایکندی و میدان وردک توسط ماشینری ریاست فواید عامه باز شده و مسافران پس از این رفت و آمد کرده می‌توانند".

همه ساله با آغاز فصل زمستان و ریزش برف، بسیاری از مسیرهای مواصلاتی بامیان بر روی ترافیک مسدود می‌شود.

رضا، یکی از رانندگان مسیر بامیان – کابل گفت که شب گذشته مسیر بامیان - کابل در کوتل حاجی‌گگ بروی ترافیک مسدود بود اما صبح امروز دوباره باز شده، هر چند مشکلات در این مسیر وجود دارد.

کوتل‌ قوناق که مرز بین دایکندی و بامیان است و همچنان کوتل حاجی‌گگ که بامیان را به میدان وردک و کابل وصل می‌کند از برف‌گیرترین ساحات بامیان محسوب می‌شود.

مقام های محلی در بامیان گفته اند که در ۲۴ ساعت گذشته برفباری دوامدار در بسیاری از ساحات ولایت های مرکزی ادامه داشت که به گفته آنان، ضخامت برف در بامیان و ولسوالی‌های آن به ۱۰ تا ۲۰ سانتی متر می‌رسد.

ریزش نخستین برف زمستانی در بامیان و ولایات مرکزی کشور سبب خرسندی و امیدواری دهقانان و باشندگان این ولایات شده و مردم انتظار دارند تا تجربه خشکسالی امسال را در سال پیشرو نداشته باشند.

  • 16x9 Image

    ظفر بامیانی

    ظفربامیانی از سال ۲۰۱۱ برای رادیو آشنا صدای امریکا با تهیه گزارش از ولایات بامیان، دایکندی و غزنی کار می کند. ظفر بامیانی از سال ۲۰۰۴ کار رسمی خبرنگاری را به حیث گزارشگر، گوینده خبر و تهیه کننده برنامه های فرهنگی با رادیوی محلی بامیان شروع کرد. ظفر مدت یک سال گزارشگر تلویزیون ملی در بامیان نیز بود. ظفر بامیانی فارغ التحصیل  رشته جامعه شناسی از پوهنتون بامیان است.

XS
SM
MD
LG